۱۳۹۱ شهریور ۱۲, یکشنبه

وزیر امور خارجه ترکیه در جلسه شورای امنیت کشورهای عضو شورای امنیت را به “اقدام فوری” دعوت کرد.

ساوالان پورت:وزیر امور خارجه ترکیه در جلسه شورای امنیت کشورهای عضو شورای امنیت را به “اقدام فوری” دعوت کرد.

احمد داود اوغلو در جلسه شورای امنیت که در شهر نیویورک برگزار شد، گفت: “از اینکه شاهد این هستیم که نهادهای سازمان ملل در موضوع سوریه کمتر از انتظاراتمان حرکت میکنند، ناراحت هستم”

به گزارش اؤیرنجی سسی از آژانس خبری دوغان، وی که به دعوت کشور فرانسه، رئیس وقت شورای امنیت برای شرکت در جلسه تشکیل شده در مورد پناهندگان سوری دعوت شده بود، در مورد سوریه پیشنهاد های مهمی ارائه کرد.
وی با اشاره به افزایش پناهندگان سوری در کشورهای همسایه گفت: “برای دیدن وضعیت و به دست آوردن اطلاعات از کمپ های پناهندگان در کشورهای همسایه، شورای امنیت باید یک بازدید ترتیب دهد.”
داوداوغلو برای جلوگیری از بمباران مناطق مسکونی و جلوگیری از مهاجرت مردم غیر نظامی از خانه هایشان، خواستار مشخص کردن یک حرکت مشترک و اتخاذ مواضع یکسان از سوی شورای امنیت شد.
وی با مهم دانستن حل مشکل پناهجویان سوری که مجبور به فرار از خانه هایشان شده اند گفت: “علیرغم برداشتن این گام ها، جامعه بین الملل باید پیشگیری های لازم برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان سوری که به دلیل داشتن نگرانی از امنیت، خانه های خود را ترک می کنند، اتخاذ کنند”
وی با ضروری دانستن اتخاذ تصمیم در مورد سوریه، با یادآوری کوزوو، حلب و غزه از وخیم بودن وضعیت در سوریه صحبت کرد و با یادآوری گفته بان کی مون “باید از کوزوو درس عبرت بگیریم” توجه ها را به درام انسانی موجود در سوریه جلب کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه با دادن اطلاعات در مورد پناهجویان سوری در خاک ترکیه، از باز بودن درهای کشور ترکیه بر روی هرکس حتی با مذهب و ملیت مختلف سخن گفت.
وی با اشاره به حضور نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر پناهجوی سوری در خاک ترکیه و انتظار ۱۰ هزار نفر از پناهجویان سوری به ورود به خاک ترکیه گفت: ” کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و کشورهای همسایه برای حل مشکل پناهندگان باید یک کمسیون مشترک ایجاد کنند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر