۱۳۹۱ شهریور ۲۱, سه‌شنبه

راههای مقابله با اقدامات فارسها ـ اصطلاحات اعتقادی ــ تهرانلی

ساوالان پورت: فارسها با مشاهده افزایش فعالیت فعالین هویت طلب هر روز با یک حیله و مکر به مقابه با ما می پردازند اقدامات فارسها هر چند بسیار کم رنگ است اما در بعضی موارد حساسیت ایجاد می کند و باعث ایجاد اصطکاک شده و سرعت عمل ما را تحت تاثیرقرار می دهد.

اتهام پراکنی، تخریب  شخصیت فعالین ، بحثهای  حاشیه ای ، و... همگی با گذشت زمان نتیجه شان مشخص می شود و تا آن لحظه ما زمان بسیاری را از دست دادیم
روشهای مقابله- اصطلاحات اعتقادی  که در این مقاله بیان کنم تنها یک مورد از اقداماتی است که هر جریانی باید از ان پیروی کند از تمامی فعالین هویت طلب آزربایجان جنوبی می خواهم با توجه به جوان بودن اکثر فعالان و نداشتن تشکیلات متمرکز ، نظرتات ،پیشنهادات ، و مواردی که  به ذهنشان می رسد در قالب "راههای مقابله با اقدامات فارسها" منتشر کنند تا از پاکنده شدن بحث جلوگیری شود و با خرد جمعی بتوانیم جریان هویت طلبی را به اهداف مورد نظرمان برسانیم.

در این پست یکی از راههای مقابله که نامش را اصطلاحات اعتقادی گذاشته ام بیان می کنم.اسامی که در هر زبانی مشترک بود ولی جریانات برای اهداف خود اسامی را تغییر داده و یا صفتی به آنها اضافه می کنند تا بیانگر اعتقاد و جهت گیریشان باشد را اصطلاحات اعتقادی می نامیم. به عنوان مثال آزربایجان  اسم منطقه جغرافیایی است و در هر زبانی همان آزربایجان گفته می شود  ولی با گفتن آزربایجان جنوبی ما معنی بیشتری از دلالت داشتن بر منطقه جغرافیایی را بکار برده ایم در حقیقت ما اعتقادات خود که مبنی بر وجود آزربایجان جنوبی است را تایید می کنیم .با گفتن آزربایجان جنوبی ما نشان می دهیم که یا از فعالان هویت طلب و یا از طرفداران جریان هویت طلبی هستیم.

همه فعالان به تناسب آگاهی خود سعی در یاری رساندن به جریان هویت طلبی در آزربایججان جنوبی هستند و به دلیل عدم داشتن ساختار تشکیلاتی منظم گاهی اوقات نتیجه خاصی از  فعالیت خود نمی بینیم و حتی حضوری نیز نداریم ولی با رعایت مجموعه قواعد ساده ولی موثر می توانیم نتیجه ی بیشتر از فعالیتهای خود داشته باشیم. فارسها با گشت و گذار موذیانه خود سعی در یافتن اختلافات جزیی و کاه کوه  کردن آن اختلاف برای ضربه زدن به جریان را دارنداما  با رعایت چنین قواعدی فارسها خود را در برابر  یک هویت منسجم  و با اهداف مشترک می بینند و یقین که یافتن چنین اختلافات برایشان سخت تر خواهد بود.

منافع بسیاری را می توان برای رعایت چنین مجموعه دستورالعمل های بیان کرد ولی از مهمترین شان که نشانگر تمایز بین فارس و ترک و درک  نیت اشخاص تنها با نگاه به اسامی است رامی توان اشاره کرد

 لیستی که در پایین آورده ایم به قدر حافظه و آگاهی خودم بوده و جای تکمیل و توسعه بیشتر را دارد و از همه فعالین می خواهم کمک کنند تا بتوانیم لیست پایین را تکمیل کرده و به صورت یک دستورالعمل واحد برای تمامی فعالین تبدیل کنیم.



اسامی خام
اصطلاحات اعتقادی
قره باغ
قره باغ اشغالی
آزربایجان
آزربایجان جنوبی
جمهوری آزربایجان
آزربایجان شمالی
آزری –آزربایجانی
ترک آزربایجان – ترک
زبان آزری
زبان ترکی آزربایجانی
فعالین
فعالین هویت طلب
استانهای (آ.ش،آ.غ،اردبیل،زنجان)
به دلیل عدم به رسمیت شناختن تقسیمات مذکور به جای استانها از اسامی شهرها استفاده کنیم و به صورت یک واحد کل مورد اشاره قرار دهیم.
فرمانداران،استانداران و ..
هنگام اشاره به استاندار فلان استان در اول کلمه منصوب مرکزی قرار دهیم
ملت ایران
ملل ساکن در ایران
نیروهای انتظامی و امنیتی
مزدوران – جیره خواران -
خشک شدن دریاچه اورمیه
خشکاندن دریاچه اورمیه
ایران – دولت ایران- جمهوری اسلامی ایران
مرکزیت – دولت مرکزی
فارسی – زبان فارسی
زبان تحمیلی 
حکمهای مجازات – حکم های دادگاه
به دلیل ضدیت با منافع جریان هویت طلبی تمامی احکام دادگاهها ،بازداشتها به عنوان ظلم شناخته خواهد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر