۱۳۹۱ آبان ۱۰, چهارشنبه

سرعت اینترنت خانگی در آزربایجان شمالی به 30مگابایت خواهد رسید

ساوالان پورت : رئیس بخش توسعه جامعه اطلاعاتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اسفندیارعلی ائو در کنفرانس ملی با موضوع مدیریت اینترنت برای تامین اینترنت پر سرعت در شهر باکو و سایر مناطق کشور از طراحی و بهره برداری از این پروژه ی سرمایه گذاری در آینده نزدیک خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری پوبلیکا وی همچنین به کابل کشی کابل های فیبر نوری  در سراسر کشور اشاره کرد  بطوریکه این طرح هم اکنون در دست اجرا است و تا 3 سال آینده کابل های فیبر نوری در تمام نقاط کشور برای استفاده عموم در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است بعد از اتمام پروژه سرعت اینترنت برا استفاده خانگی در شهر باکو 30 مگابایت و در سایر نقاط کشور 10 الی 12 مکابایت خواهد بود.

این در حالیست که رتبه ی کشور ایران در رنکینگ جهانی سرعت اینترنت 164 می باشد که با فاصله قابل توجهی از نظر کیفیت و سرعت با کشور های همسایه خود قرار گرفته است.

وزرای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی همچون وزیر سابق محمد سلیمانی که پهنای باند 56 کیلوبیت را برای کاربران خانگی و دانشگاه ها مناسب دانسته و رضا تقی پور نیز همچنان بر محدودیت سرعت اینترنت هم رای وزیر سابق بوده و پهنای باند 128 کیلوبایت را برای مصارف خانگی کافی می داند.

فضای نامحدود شبکه جهانی وب پنجره ای از اطلاعات بی کران و پویا را برای انسان باز می کند که امکان به اشتراک گذاری اطلاعات را خیلی آسان نموده است. با این حال وضعیت اینترنت در کشورهای مختلف با در نظر گرفتن نوع حکومت و شرایط  سیاسی دارای تفاوت هایی است که برای مثال می توان کشورهایی چون کره شمالی را نام برد که شهروندان این کشور از محدودیت های خاصی برای استفاده از اینترنت برخوردارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر