۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

ترکیه بخشی از نتایج تحقیق درباره فعالیت های مالی و لابی گری های سیاسی و حقوقی پ.ک.ک در اروپا را منتشر کرد

ساوالان پورت : به نقل از روزنامه زمان: سرویس اطلاعاتی میت ترکیه بخشی از نتایج تحقیق درباره فعالیت های مالی و لابی گری های سیاسی و حقوقی پ.ک.ک در اروپا را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش پ.ک.ک در 12 کشور اروپایی فعالیت های گسترده مالی و لابی گری حزبی و سیاسی دارد و اهم فعالیت های پ.ک.ک در کشورهای آلمان، یونان و فرانسه متمرکز شده و غیر از جمع آوری مقادیر کلانی پول نقد، با ایجاد شبکه های ارتباطی حزبی دست به لابی گری سیاسی و حقوقی زده و توانسته است بسیاری از دستگیرشدگان خود را از زندان های اروپا نجات دهد.
در ادامه این گزارش به بندهای زیر اشاره شده است:
1-پ.ک.ک با تشکیل یک شبکه مالی اقتصادی پیچیده به نامKAR-SAZ بیش از یک هزار شرکت، فروشگاه و مرکز اقتصادی و تجاری کشورهای اروپایی را زیر پوشش ارتباطی خود قرار داده و تنها از محل حمایت های مالی این شرکت ها، سالانه مبلغ بک میلیارد یورو پول نقد جمع آوری کرده و بخشی از آن به قرارگاه مرکزی قندیل در شمال عراق فرستاده می شود.
2-از مجموعه هزار شرکت تحت پوشش شبکهKAR-SAZ جمعا 279 شرکت شناسایی شده اند که 147 شرکت در آلمان، 49 واحد اقتصادی در فرانسه، 14 شرکت در سوئد، 13 شرکت در هلند، 2 شرکت در یونان و چند شرکت نیز در دانمارک، یونان، بلژیک و ترکیه قرار دارند.
3-پ.ک.ک با ایجاد چهارصد انجمن تحت عنوان فعالیت های فرهنگی، رسانه ای، حقوق بشر و غیره بخش وسیعی از کردهای مقیم 13 کشور اروپایی را پوشش داده و از آنان کمک مالی دریافت می کند.
4-  یکی از نهادهای مخفی پ.ک.ک در ایتالیا وظیفه تامین پاسپورت، بلیط هواپیما و مدیریت کانال های ارتباطی نهادهای اروپایی پ.ک.ک با ترکیه را مدیریت می کند. این نهاد همچنین وظیفه دارد تا جوانان کُرد طرفدار پ.ک.ک را وارد احزاب چپ اروپایی کند و از آنان به عنوان پل ارتباطی با سران این احزاب استفاده کند.
5-صبری اُک، رمزی کارتال و احمد گلابی دره سه چهره مهم مدیریت و هدایت فعالیت های اقتصادی و مخفی پ.ک.ک در اروپا هستند.
www.bati-az.og
bati.az.komite@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر