۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۲, یکشنبه

ترکیه رسما سوریه را مسئول رویدادهای ریحانلی دانست


بشیر آتالای معاون نخست وزیر و رییس ستاد فرماندهی مبارزه با ترور ترکیه اعلام کرد که سرویس اطلاعاتی سوریه مسئول کشته شدن ۴۳ شهروند ترکیه ای در وقایع ریحانلی است.به گزارش اؤیرنجی سسی به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حالی که آمار نهایی تلفات بمب گذاری های دیروز ریحانلی در استان هاتای و در مرز سوریه به ۴۳ کشته و بیش از ۹۲ مجروح رسیده است، ترکیه رسما سوریه را مسئول رویدادهای ریحانلی دانست.


بشیر آتالای معاون نخست وزیر و رییس ستاد فرماندهی مبارزه با ترور ترکیه، بعدازظهر دیروز همراه با سعدالله ارگین وزیر دادگستری، موذن اوغلو وزیر بهداشت و نیز معمر گولر وزیر کشور، برای بازدید از محل حادثه و حضور در جلسات میز بحران، به استان هاتای رفتند.
آتالای در مصاحبه با خیرنگاران گفت:« ما تحقیقات گسترده ای در خصوص ابعاد این فاجعه انجام داده و سرنخ های خوبی به دست آورده ایم. عاملین این حملات تروریستی وابسته به گروه های مرتبط با سرویس اطلاعاتی المخابرات سوریه هستند. تحقیقات کنونی به ما می گوید که خودروهای بمب گذاری شده از سوریه به ترکیه منتقل نشده و همه مراحل آماده سازی و انفجار، در داخل خاک ترکیه اما با هماهنگی و دستور سرویس اطلاعاتی سوریه صورت گرفته است.»
معمر گولَر وزیر کشور و نماینده ماردین نیز گفت:«این رویداد هیچ ارتباطی با مخالفین سوری و نیز آوارگان سوری ندارد.»
از سوی دیگر دادستان دادگاه جمهوری ریحانلی با انتشار بیانیه یک اعلام کرد که از همه رسانه های ترکیه خواسته شده بنا به دستور این دادگاه از انتشار هر گونه خبر دیداری، شنیداری و نوشته در خصوص انفجار ریحانلی خودداری کنند و با هر رسانه ای که از این دستور تخطی کند برخورد خواهد شد.
اعلام حمایت آمریکا و ناتو از ترکیه و نیز محکوم نمودن این انفجار از سوی جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه پیدا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر