۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۷, سه‌شنبه

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در خصوص احکام سنگین صادره بر علیه کادر رهبری یئنی گاموح


ملت ترک آزربایجان:
فرزندان غیور آزربایجان بار دیگر هدف شدید ترین سرکوب ها و احکام بیدادگاههای رژیم ارتجاعی-شونیستی ایران قرار گرفتند. پس از حکم بی سابقه هشت سال محکومیت سعید متین پور به اتهام های بی اساس و هشت سال حبس اوختای ولیزاده، حکم بی سابقه ۹ سال زندان برای کادر رهبری تشکل یئنی گاموح به نام هایلطیف حسنی، آیت (یوروش) مهرعلی بیگلو، شهرام رادمهر، محمود فضلی و بهبود قلیزاده صادر شده است.


سیستم قضایی ایران بار دیگر ثابت کرد که قسمتی از دستگاه سرکوب رژیم نژاد پرست ایران بوده و بی توجه به میثاق جهانی حقوق بشر و حتی قانون اساسی ایران به عنوان قسمتی از پیکره امنیتی تحت امر رهبر ایران فعالیت می کند و با بی توجه به روح قوانین با تکیه بر منطق سرکوب کورکورانه سعی در خفه کردن هر صدای مخالف دارد.
برخورد های امنیتی و احکام اخیر دستگاه قضایی نشانگر تغییر رویه رژیم ایران در مقابل قدرت رو به تزاید حرکت ملی آزربایجان می باشد. کنترل آرام و سرکوب محدود فعالین مدنی چندی است که به کنترل شدید و سرکوب بی رحمانه تغییر پیدا کرده است و بیم آن می رود قتل های مشکوک که با مرحوم ذهتابی شروع و با مرحوم امانی، مرحوم بخت آور و دیگران در شکلی نرم و مخفی ادامه داشت در آینده شکل عریان تری جهت افزایش فضای رعب و وحشت ادامه یابد. کاری که در خصوص ملت عرب در الاحواز با اعدام فعالین مدنی عربستان به شدت در حال اجرا می باشد.
فاز جدید سرکوب ایجاب می کند این شرایط به خوبی مورد تحلیل تشکل ها و احزاب آزربایجانی قرار گرفته و استراتژی جدیدی برای ادامه فعالیت ملی در آزربایجان جنوبی تدوین شود. لذا نظر هموطنان را به موارد زیر جلب می نمائیم :
۱٫ سیاست سرکوب و استحاله ایران بر علیه ملت های غیر فارس با شدت بیشتر ادامه دارد و موج جدید سرکوب و زندان های غیر عادلانه و طولانی مدت و بدتر شدن شرایط زندگی در زندان ها جهت افزایش ارعاب همگانی است.
۲٫ نمونه اخیر بیش از پیش نشان داد سیستم حکومتی کشور ایران فاقد ظرفیت فعالیت قانونی و آشکار می باشد. لذا فعالین ملی آزربایجان بایستی با اتخاذ تدابیر لازم در جهت کاهش هزینه مبارزات ملی، زمینه اشتراک حداکثری و دست آورد بیشتر با تلفات کمتر را فراهم آورند.
۳٫ برخی فعالین آزربایجانی در اثر تفکرات ناصحیح تاکنون تشکیلاتها و احزاب مختلف آزربایجان را هدف قرار داده و با برخی مانع تراشی ها در کار آنان اخلال بوجود آورده، گاهاً خواسته یا ناخواسته به تخریب و برملا کردن وابستگی های حزبی برخی فعالین مبادرت کرده اند. این دوستان بایستی دقت داشته باشند در فاز جدید سرکوب رژیم بر علیه فعالین آزربایجانی آتش بیار معرکه نباشند و خدای نخواسته باعث ایجاد خسارت هنگفت برای ملت ترک آزربایجان و فعالین راستین آن نشوند.
۴٫ کلیه فعالین چه مستقل و تشکیلاتی و تمام احزاب بدون توجه به گرایشات سیاسی در قبال زندانیان حرکت ملی آزربایجان بایستی احساس مسئولیت داشته و با تشکیل کمیته هایی در داخل به کمک رسانی به خانواده ها ی زندانیان و تهیه اخبار صحیح، دیوار نویسی و بردن بحث به داخل جامعه مبادرت و در خارج با تشکیل جلسات، اعتراضات و خبر رسانی، صدای ملت دربند و فرزندان راستین آزربایجان را به گوش جهانیان رسانده و بایکوت و سکوت سنگین خبری بر علیه حرکت ملی آزربایجان را بشکنند.
در پایان به عنوان تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان برخوردهای امنیتی اخیر و احکام غیر انسانی و خلاف شئون قضایی رژیم ایران بر علیه فعالین ملی آزربایجانی را شدیداً محکوم کرده و انتظار داریم آحاد ملت ترک آزربایجان و یکایک تشکل ها و احزاب، مئدیا و فعالین مقیم در خارج از کشور با بسیج امکانات خود هر کدام در حیطه مقدورات خویش بایکوت خبری بر علیه حرکت ملی آزربایجان را شکسته و ملت ترک آزربایجان را در فاز جدید مبارزه برعلیه استثمار و استعمارداخلی واستیفای حقوق زندانیان سیاسی و رسیدن به اهداف و خواست های ملی ومهم تر از همه حق بدیهی و انسانی ملت ترک آزربایجان مبنی بر اعمال حق حاکمیت به دست خویش یاری رسانند.
تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان
آزربایجان جنوبی
۱۶ / ۰۲ / ۱۳۹۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر