۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

بیانیه کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان در خصوص ورود نیروهای تروریستی PKK به غرب آذربایجان


در پی رویدادهای اخیر جمهوری ترکیه در خصوص آغاز پروسه مذاکرات دولت AKPبا رهبر زندانی گروه تروریستی PKKو شاخه سیاسی اش BDPمبنی بر خروج تروریستهای مسلح این گروه از اراضی ترکیه شاهد برخی تغییر و تحولات جدی در منطقه غرب آذربایجان می باشیم که روحیه و احساسات ملی ترک های آذربایجان را جریحه دار کرده است.

اگر چه این رویدادها از منظر سیاسی و منافع ملی جمهوری ترکیه قابل درک است و خونریزی و کشتار انسان ها را متوقف می کند اما از ابعاد دیگر منافع ملی ملت ترک آذربایجان را به شدت مورد تهدید قرار می دهد. با آغاز  زمان خروج تروریستهای PKK از ترکیه بخشی از این نیروها به شمال عراق و سوریه وارد شده اند و بخش قابل توجهی از آنها نیز با رضایت و تعامل دولت ایران به منطقه غرب آذربایجان وارده شده و در کمپ های "راژان" و "ماه داغی" مستقر شده اند.
 سال هاست  رهبران این گروه تروریستی گاه و بیگاه در تهران و اورمیه ظاهر می شوند و مجروحان این گروه مدت هاست در بیمارستان عارفیان اورمیه که تحت نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت درمان قرار می گیرند و دولت ایران از کارت PKK بر علیه  جمهوری ترکیه استفاده می کند تا سیاست های منطقه ای خود را پیش ببرد.
با اوج گرفتن بحران سوریه و منافع مشترک تهران و دمشق کارت PKK بار دیگر برای ایران و سوریه اهمیت خاصی پیدا کرده و تلاش می کنند طیف افراطی PKKرا برای تداوم جنگ مسلحانه با ارتش ترکیه ترغیب کنند  تا مواضع دولت ترکیه در سوریه را تضعیف نمایند. بنابراین در ماه های اخیر آغوش خود را برای تروریستهای این گروه باز کرده و نیروهای PKK آزادانه وارد اراضی منطقه غرب آذربایجان می شوند و با آرامشی خاطر به روستاهای کردنشین منطقه رفت آمد می کنند.
با کمال تاسف علیرغم پیشنیه دردناک تاریخی و خونین غرب آذربایجان، نیروهای بومی امنیتی و نظامی و شبه نظامی دولتی نیز در پی سیاست مهار قومی تهران در بسیاری مواقع حمایت گر و مدافع رفتارهای ضدامنیتی و تروریستی گروهکهایی نظیر PKK هستند که اینها خیانتی بزرگ به خون صدها سرباز و افسر ترک آذربایجانی می باشد که در منطقه غرب آذربایجان هدف این تروریستها قرار گرفته اند.
کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان چند ماه است که تحولات و رفت و آمد این تروریست ها را در منطقه رصد می کند و با معلومات دقیقی که  از حضور و استقرار تروریست های PKKدر دست دارد به همه ملت ترک آذربایجان جنوبی، نیروهای حرکت ملی آذربایجان و نیروهای نظامی و امنیتی و انتظامی بومی وفادار به ملت ترک آذربایجان هشدار می دهد که منطقه غرب آذربایجان را دچار بحرانی خطرناکی کرده اند، که می تواند در هر تحولی آتی آتش را به داخل شهرهای غرب آذربایجان بکشاند و با کمال تاسف سیاست مداران تهران نیز از این مسئله حمایت جدی می کنند.
برخی از عوامل دولتی و بومی در غرب آذربایجان برای عوام فریبی و سرپوش گذاشتن به این بحران  این گونه تبلیغ می کنند که جمهوری ترکیه باعث و عامل این موضوع می باشد، ولی واقعیت این است که هر کشور و ملتی به دنبال منافع ملی خود می باشد. و ما نیز بعنوان فرزندان آذربایجان مدافع منافع ملی آذربایجان هستیم که هرگونه مماشات و سازشی در خصوص اراضی ملی مان را قبول نخواهیم کرد.
کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان ضمن هشدار به عوامل سیاست هدایت تروریست های PKK به غرب آذربایجان به این عوامل مزدور و ضد مردمی توصیه می کند که با سرنوشت و خون میلیون ها ترک آذربایجانی بازی نکرده و آرامش منطقه را با وارد کردن عناصر گروهکهای تروریستی بر هم نزنند. کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان افشای ماهیت حضور و ورود بی دردسر تروریست های PKK  به منطقه غرب آذربایجان و دست های حامی آنها در تهران و اورمیه را وظیفه خود می داند و همه نیروهای حرکت ملی آذربایجان و نیروهای سیاسی و نظامی بومی وفادار به ملت ترک آذربایجان را به اعتراض به این مسئله فرا می خواند.
کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان
سی ام اردیبهشت نود و دو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر