۱۳۹۲ خرداد ۱۱, شنبه

جواد جهانگیرزاده: مردم آذربایجان‌غربی خواستار رعایت اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی هستند

به گزارش اؤیرنجی سسی از اورمیه، جهانگیرزاده روز گذشته در سفر علی اکبر ولایتی به استان آذربایجان غربی که وی را همراهی می کرد، پیش از آغاز سخنرانی ولایتی در مسجد سردار اورمیه در جمع مردم این استان بیان داشت: مردم ما جز اجرای قانون چیزی نمی خواهند و خواستار رعایت اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی هستند. وی افزود: اگر مردم از دریاچه اورمیه دفاع کردند این دفاع در حریم قانون بود و اگر امروز از زبانشان دفاع می کنند از این جهت است که اورمیه گرامی گاه سرزمینی به نام ایران است.

جهانگیرزاده تصریح کرد: دریاچه اورمیه امروز نگران کننده ترین موضوع مردم این منطقه بشمار می رود و چشم امید ما به دست شما است؛ اگر شما دریاچه اورمیه را نجات دهید، ما جان خود را فدای شما خواهیم کرد. وی بیان داشت: ما آزاد راه نداریم و امیدواریم بعد از اینکه به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شدید، اولین آزاد راه کشور، آزاد راه اورمیه- تبریز باشد.
علی اکبر ولایتی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران می باشد که دارای افکار شدید نژادپرستی فارسی و آنتی ترک می باشد، به گونه ای که می توان از وی به عنوان سردمداران سیاست های پان ایرانیستی اصولگرایان نام برد. لازم به ذکر است که طبق اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی ایران گروههای قومی غیرفارس اجازه ی استفاده ی رسمی از زبان مادری خویش را دارا هستند و نباید قومیت سبب ایجاد تفاومت میان قومیت های ایران گردد. در ضمن مسئله ی خشک شدن دریاچه اورمیه جز مهمترین اولیت های ملت آزربایجان جنوبی بوده است که در سال های اخیر عدم توجه دولت بدین مسئله سبب اعتراضات خیابانی گسترده ای در اورمیه شده بود.
بنا به نظر بسیاری از تحلیلگران حرکت ملی آزربایجان این گونه اظهارنظرهای نامزدهای انتخاباتی تنها وجهه ی تبلیغاتی داشته و دارای ضمانت اجرایی نمی باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر