۱۳۹۲ خرداد ۳۰, پنجشنبه

مهدی کوخیان در دادگاه عمومی ملکان تفهیم اتهام شد



بنا به گزارش خبرنگار آرازنیوز از ملکان دیروز جلسه تفهیم اتهام مهدی کوخیان در دادگاه عمومی این شهر برگزار گردید. یکی از نزدیکان این فعال ملی درگفتگو با ارازنیوز اظهار کرد:"دیروز مهدی را از زندان تبریز به شهرستان ملکان بردند قاضی پرونده اتهامات وی را تبلیغ علیه نظام و انتشار شهدای قیام یکم خرداد در فیس بوکی عنوان کرده است" .
در جلسه تفهیم اتهام قاضی بیشتر بر پایه گزارشات پایگاه بسیج و اداره اطلاعات سپاه پاسدارن وی را مورد مواخذه قرار داده است در پایان قاضی پرونده گفته است جلسه رسیدگی به اتهامات  در دادگاه اتقلاب برگزار خواهد شد .
به گفته این منبع روحیه مهدی کوخیان علی رغم و ضعیت جسمانی و درد کلیه بخاطر شکنجه وی در اداره اطلاعات ملکان خوب بوده است.
گفتی است مهدی کوخیان روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با ضرب و شتم نیروهای امنیتی، متعلق به اطلاعات سپاه، بازداشت و بعد به زندان مراغه انتقال گردید و هم اکنون وی در زندان مراغه  بسر می برد
پیشتر نیز مهدی کوخیان در دی ماه سال گذشته به همراه دیگر فعال مدنی عباس ولی‌زاده (اوختای)، در شهرستان ملکان بازداشت و پس از چند ماه بازداشت موقت در ۲۶ فروردین امسال به قید وثیقه آزاد شده بود. دادگاه انقلاب مراغه طی حکمی مهدی کوخیان را به یک سال و عباس ولی‌زاده را به تحمل ۸ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر