۱۳۹۲ تیر ۱۰, دوشنبه

زلزله قره داغ: 96میلیارد تومان کمک مردمی کجا رفته است؟



نماینده مردم ورزقان در مجلس ضمن دلال نامیدن برخی از مسئولان از ناپدید شدن 96 میلیارد تومان کمک مردمی به زلزله زدگان قره داغ خبر داد. الهوردی دهقان با انتقاد از سیاست های غلط اتخاذ شده در بازسازی مناطق زلزه زده قره داغ افزود: " برخی نهادها در جریان زلزله ارسباران دلال گونه وارد شدند، در روزهای اول وقوع زلزله اعلام کردند که به شهر ورزقان 20 درصد آسیب وارد شده و 21 روستا آسیب دیده است که بعدا به 91 روستا افزایش یافت... آنچه که امروز بعد از گذشت تقریبا 10ماه از وقوع زلزله ارسباران جای بحث دارد این است که اکنون 96میلیارد تومان کمک مردمی در کجا هزینه شده است؟"
وی در ادامه انتقادات تند خود اعلام کرد هر چند اختصاص کانکس به زلزله زدگان رایگان بود ولی در شهر ورزقان به این بهانه از پرداخت وام دو میلیون بلا عوض خودداری کردند.
این نماینده مجلس که پیشتر نیز بارها از نحوه بازسازی مناطق زلزله زده قره داغ انتقاد کرده بود، به عنوان یک مقام رسمی برای نخستین بار بود که از ناپدید شدن 96 میلیارد تومان کمک مالی مردمی به زلزله زدگان قره داغ خبر می داد.
گفتنی است در جریان زلزله قره داغ، فعالین مدنی آذربایجانی مقادیر زیادی از کمک های نقدی و غیر نقدی مردم را به زلزله زدگان قره داغ رساندند، اما با توجه به افشاگری فوق از کمک های نقدی میلیاردی مردم که به حساب ویژه دولتی واریز شده بود تاکنون در بازسازی ها استفاده ای نشده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر