۱۳۹۲ تیر ۱۰, دوشنبه

تجمع مردم اردبیل در برابر موسسه مالی مهر وطن



اکثر مؤسسات مالی- اعتباری که با مجوز بانک مرکزی تاسیس شده بودند حال با حکم بانک مرکزی  یکی یکی تعطیل میشوند. جمعی از مشتریان اردبیلی قرض‌الحسنه مهر وطن پس از شنیدن خبر  تعطیلی این مجموعه و ادغام آن با بانک رسالت جلوی شعبات قرض‌الحسنه مهر وطن تجمع کردند و خواستار رسیدگی بانک مرکزی شدند.
پیشتر نیز این نگرانی‌ها و اعتراضات مردمی در ماجرای ادغام موسسه قرض‌الحسنه جوانان خیر نیز با موسسه کوثر هم به وجود آمده بود که چند روزی جلوی شعبات این موسسه از تجمع و اعتراض مشتریان این موسسات پر بود به طوری که بعد از چند روز و با اعلام رسمی بانک مرکزی مبنی بر ادغام موسسات در بانک‌ها مشکل پیش آمده برطرف شد و هم‌اکنون مشتریان قرض‌الحسنه جوانان خیر در قالب بانک کوثر به امور سپرده‌گذاری و بانکی خود می‌پردازند.
اما  اینبار نکته جالب توجه حرکت خاموش و شبانه لغو شدن امتیاز موسسه مهر وطن بوده که سبب شده است مردم با شنیدن برخی شایعات و صحبت‌های پیرامونی از سپرده خود در نزد این موسسه نگران شده و صبح هنگام با مراجعه به شعبه مهر وطن با بسته بودن درب‌های آن روبرو شدند که به نظر می‌رسد با این حرکت بر نگرانی‌ها و دلهره آنها افزوده شده در حالی‌که بانک مرکزی اعلام کرده است که با ادغام موسسه مهر وطن با بانک قرض‌الحسنه رسالت مشتریان نباید نگران سپرده‌گذاری‌های خود در این موسسه باشند.
گفتنی است در یک ماه گذشته این دومین مؤسسه مالی_اعتباری است که با حکم خود بانک مرکزی منحدل شده است و نگرانی های مردم را در پی داشته است.به گفته کارشناسان علل اصلی این تعطیلی ها فشار تحریم ها و مشکل نقدینگی موجود میباشد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر