۱۳۹۲ تیر ۱۶, یکشنبه

صفحه ی فیس بوکی جواد طباطبایی، محلی برا ی تحقیر ترکها



سید جواد طباطبایی که هم در آثارش و هم با مصاحبه اخیر خود ملت ترک آزربایجان تحقیر کرده، اینک نیز در راستای اندیشه های ضد ترکی خود صفحه ی فیس بو کی خود را به شونیستهای فارس اجاره داده و بر طبل هویت انکار شده می زند. بعد از مصاحبه ی جنجالی ایشان با نشریه ی مهرنامه که وبسایت ساوالان پورت از روز اول به افشاگری آن پرداخته است، فعالین هویت طلب آزربایجانی با نوشتن کامنتهایی در صفحه ی فیس بوکی ایشان اعتراض خود را بر زبان آوردند. اما ایشان با پاک کردن این کامنت ها تنها به نوشته های شونیستی و حامی خود جای می دهد. همچنین صفحه ی ایشان استاتوسهای نژادپرستان را در راستای نفی زبان ترکی شئر می کند.
جواد طباطبایی  در گفتگو با مهرنامه با اشاره به تجربه های تاریخی عنوان داشت "زمینه رشد پان ترکیسم اشکالات مدیریتی در کشور است اما قدرت های منطقه ای نیز در تداوم آن نقش اساسی دارند". وی با اشاره به وجود زبان های محلی در ایران ادامه داد: زبان های محلی ایران از لحاظ فرهنگی فاقد اهمیت اند و بیش از این قابلیت بسط و گسترش ندارند. محمد قوچانی،حامد زارع و محمد هاشمی در گفتگو با جواد طباطبایی اظهار داشت که زاد روزش توام با تسلط ارتش سرخ و فرقه دموکرات پیشه وری بر تبریز بوده است.
سید جواد طباطبایی در خصوص هویت مردم آذربایجان گفت هر چه در اطراف خودم نگاه می کنم کمتر کسی را می بینم که حس ترک بودن را بر احساس ملیت ایرانی ترجیح دهد. البته ترک را به مسامحه به کار برده ام. آذربایجانی ها ترک نیستند. بلکه ایرانیانی هستند که به یکی از زبان های مشتق از ترکی سخن می گویند.

صفحه ی فیس بوک طباطبایی:


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر