۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

سوریه پایگاه جدید پ.ک.ک

ساوالان پورت : دولت بشار اسد برای این منظور چراغ سبز نشان داده است. خبر ها حاکی از آن است که رهبریت گروه پ.ک.ک از کوههای قندیل واقع در شمال عراق به خاک سوریه تغییر مکان خواهند داد.

به گزارش روزنامه ی وطن چاپ ترکیه ماموران اطلاعات ترکیه در این باره معلوماتی به دست آورده اند.
در حال حاضر رهبریت گروه تروریستی پ.ک.ک را مراد کارایلان در دست دارد که بعد از حمله تروریستی در ایلات کازان و حکاری در ترکیه که با پاسخ شدید نیروهای ارتش ترکیه مواجه شدند که ضربه های سختی بر بدنه ی این گروه وارد شد.

دولت ترکیه و حکومت خود مختار شمال عراق اخیرا روابط خود را گسترش داده اند و این نیز شرایط را برای گروه پ.ک.ک در این منطقه سخت تر نموده است.
گفتنی است اخیرا اشخاص نزدیک به رهبریت گروه پ.ک.ک مذاکرات خود را مبنی بر استفاده از خاک ایران و سوریه با ماموران اطلاعات این دو کشور آغاز کرده بودند که سازمان مخفی المخابرات حکومت بشار اسد با انتقال این گروه از خاک عراق به سوریه چراغ سبز نشان داده است.

هم اکنون این گروه تروریستی در در منطقه "راس العین" سوریه در نزدیکی مرز ترکیه در جنوب شهر "شانلی اورفا" مستقر شده است.
حکومت بشار اسد با ادعای کمک دولت ترکیه به نیروهای مسلح سوریه ی آزاد که از طرف مخالفان بشار اسد سازماندهی می شود ، به ورود گروه پ.ک.ک به خاک سوریه موافقت نموده است که به احتمال زیاد هدف از این کار ایستادن در مقابل ترکیه و جنگ علیه ترکیه به واسطه ی پ.ک.ک می باشد.

ترکیه پیش از این به سوریه درباره بازی با کارت پ.ک.ک هشدار داده بود. سوریه از سال 1978 از این گروه تروریستی حمایت می کند
حکومت بشار اسد مخالفان خود را به شدت سرکوب می کند و تا کنون پیش از 4000 نفر از مخالفان خود را کشته است. پیشتر نیز سران ترکیه کشتار مخالفان سوری حکومت بشار اسد را محکوم و تحریم های بر ضد دولت سوریه به تصویب رسانده بودند.

حافظ اسد پدر بشار اسد نیز پیشتر با جای دادن گروه تروریستی پ.ک.ک در خاک سوریه به مدت 16 سال از این تشکیلات ترور علیه دولت ترکیه استفاده کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر