۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

روند احداث بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد مطلوب نیست

ساوالان پورت : فرماندار پارس آباد از روند کند و نامطلوب ساخت بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان و عدم تامین اعتبارات لازم انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی کریمی عصر دوشنبه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی در بررسی مشکلات پروژه نیمه ‌تمام بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح از سه سال پیش آغاز شده و با روند کند فعلی به نظر می‌رسد تا چند سال آینده نیز به پایان نرسد.
وی با بیان اینکه بهانه‌جوییهای مختلف در اجرا و تکمیل این پروژه مورد قبول نیست، افزود: برای مردم منطقه قابل هضم نیست که پروژه وعده داده شده که باید در کمتر از سه سال احداث شود، چندین سال متوالی طول بکشد و زمان تکمیل آن نیز مشخص نباشد.

فرماندار پارس آباد، احداث بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان را از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت برشمرد و ابراز امیدواری کرد مسئولان استانی و کشوری اقدام جدی در تخصیص و تامین اعتبار مورد نیاز به این پروژه انجام دهند.

وی، تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد را نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار دانست و یادآور شد: این در حالی است که پس از سه سال فقط 17 میلیارد ریال به این پروژه تخصیص یافته است.

پارس آباد با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی روبروست

کریمی با بیان اینکه این شهرستان به شدت با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی روبروست، گفت: کمبود امکانات بهداشتی و درمانی از مشکلات اساسی این منطقه بوده و باید این طرح در کوتاهترین زمان ممکن تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گفته وی با راه اندازی این بیمارستان، بخش قابل توجهی از کاستیها و کمبودهای بهداشتی و درمانی این شهرستان مرزی برطرف و امکان خدمات‌رسانی به مناطق همجوار و حتی به بیماران اعزامی از جمهوری آذربایجان نیز مهیا خواهد شد.

تعطیلی 4 ماهه پروِژه

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه  با بیان اینکه بیمارستان پارس آباد هم اکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: بر اساس گزارش پیمانکاران این طرح حدود 4 ماه است به صورت نیمه تعطیل مانده و تا زمانی که اعتبار اختصاص داده نشود با مشکل جدی روبرو خواهیم بود.

محمد جعفر علیزاده با اشاره به تلاش و پیگیری مسئولان این شهرستان برای دریافت اعتبارات این طرح تصریح کرد: امیدواریم با تلاشهای صورت گرفته و تزریق اعتبارات لازم این پروژه در سال 92 به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان مجهز به بخشهای داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان است، عنوان کرد: بخشهای سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو نیز در آن پیش‌بینی شده است.

این پروژه ملی از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت بوده و در سال 87 در این شهرستان آغاز و قرار بود در سال 91 به بهره برداری برسد.
پارس آباد - مهرنیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر