۱۳۹۰ دی ۲۴, شنبه

اوباما و اردوغان در گفتگویی تلفنی خشونت رژیم اسد علیه معترضان را محکوم کردند

ساوالان پورت : سازمان ملل متحد دست کم کشته شدن 5 هزار شهروند سوری در خاک سوریه را تائید کرده است
اعزام ناظران اتحادیه عرب به منظور جلوگیری از اعمال خشونت حکومت اسد بر علیه معترضین بی فایده بوده است. آمریکا ، اروپا و نیز ترکیه از کشورهای تحریم کننده ی سوریه بوده اند . تحریم ها در جهت فشار آوردن بردولت اسد و تغییر رفتار وی در مقابله با معترضین صورت گرفته بود. اما این در حالیست که ترکیه چندین بار محموله های سلاح ایران به رژیم سوریه را کشف و متوقف نموده است.
حکوت ایران موضع موافق با ترکیه را در قبال حرکت های آزادی خواه ملت های کشورهای عربی اختیار کرده بودند ولی سوریه تنها کشوری است که ایران خواستار ثبات و دوام حکومت فعلی آن یعنی حکومت بشار اسد می باشد.
لاریجانی در نشست ‌خبری خود در آنکارا مدعی شد که «در مورد سوریه مسائل متفاوتی وجود دارد. از جمله آنکه یک اراده‌ای قوی برای اینکه جهت مقاومت را تغییر دهد، وجود دارد. آمریکا و غربی‌ها به دنبال این امر هستند که به مقاومت لطمه وارد کنند».
23 دی ماه رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ترکیه در طی یک تماس تلفنی سرکوب خشونت بار معترضین سوری توسط رژیم بشار اسد را محکوم و بر پشتیبانی خود از مطالبات و خواست مردم سوریه برای دستیابی به دموکراسی تاکید نمودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر