۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

زمینه های ترغیب سرمایه گذار برای حضور در اردبیل فراهم نیست

ساوالان پورت : مدیر شهرکهای صنعتی استان اردبیل گفت: هم اکنون زمینه های لازم برای ترغیب سرمایه گذاران در راستای مشارکت در بخش صنعت استان فراهم نیست.

محمد ملاطفی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرکهای صنعتی استان در گفتگوبا  خبرنگار مهر وضعیت سرمایه گذاری در استان را نامناسب و حوزه صنعت را دارای نقاط ضعف عمده ای برشمرد.

وی اظهار داشت: شرایط ویژه استان اردبیل با توجه به دوری از مرکز کشور، شرایط آب و هوایی، عدم تامین زیرساختها و... ایجاب می کند که سرمایه گذار برای تشویق در مشارکت امتیازاتی داشته باشد.

ضرورت ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران

مدیر شهرکهای صنعتی استان نمونه این امتیازات را ارائه تسهیلات ویژه بانکی و مالیات خواند و ابراز داشت: با اصلاح نوع برخورد دستگاههای اجرایی می توان به ترغیب سرمایه گذاران در اردبیل امید وار بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  15 شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است، اضافه کرد: تمام این شهرکهای صنعتی دارای زیر ساختهای لازم از جمله برق و گاز هستند.

ملاطفی با تاکید به اهمیت تامین زیرساختهای مطلوب به جای افزایش وسعت شهرکهای صنعتی متذکر شد: شهرکهای صنعتی در اردبیل رشد خوبی داشته با این وجود جای کار برای ایجاد زیر ساختهایی مانند آب، برق، گاز، آسفالت و شبکه فاضلاب به وضوح دیده می شود.

تامین زیرساختهای شهرکهای صنعتی در اولویت  قرار گرفت

وی تمرکز بر زیرسازی شهرکها را در اولویت برنامه های این سازمان برشمرد و یادآور شد: آسفالت ریزی در مسیرهای تردد و خیابانهای شهرکها در اولویت برنامه های این حوزه است.

مدیر کل شهرکهای صنعتی استان تصریح کرد: در اولویتهای بعدی رسیدگی به شبکه فاضلاب و استقرار ماشین آلات آتش نشانی در محل را در نظر داریم که در اولین فرصت ممکن به اجرا در می آوریم.

وی با اشاره به وظایف شهرکهای صنعتی عنوان کرد: وظیفه اصلی شهرکهای صنعتی تامین زیرساختها است تا روند توسعه صنعت در استان متوقف و یا کند نشود.

ملاطفی با اشاره به مشکل عمده جذب اعتبارات برای اجرای پروژه ها عنوان کرد: با وجود صحبتهای مکرر با مسئولان امید می رود امسال اعتبارات قابل قبولی برای توسعه زیر ساختهای شهرکهای صنعتی جذب شود.
 منبع : مهرنیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر