۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

بر گزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان دوم شهریور

ساوالان پورت : گزارش وبلاگ برای آزادی عزیز پورولی فعال سرشناس آزربایجان از بر گزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان دوم شهریور

دادگاه رسیدگی به اتهامات فعالین بازداشت شده ی دوم شهریور ماه نود ، که با قرار وثیقه به طور موقت آزاد گردیده بودند امروز دوشنبه نهم بهمن ماه نود در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.

در این دیدار عزیز پورولی ، حسن ارک ، موسی برزین خلیفه لو ، احمد ریاضی مبارکی ، وحید شیخ بگلو ، محمود فضلی ، مصطفی عوض پور ، مرتضی عوض پور ، مهدی حمیدی شفیق ، تقی سلحشور  و مهدی نوری به وکالت خانم ها فاطمه ستاری ، سیما باغبان و آقایان علی عباس زاده ، یوسف مولایی ، صمد عالی ، جمالی و فقیهی ، در دادگاه حاضر شده و به دفاع از خود پرداختند. لازم به یادآوری است که جمشید زارعی در این جلسه  حضور نداشتند .

در این جلسه رسیدگی، وکلا و فعالین آزربایجانی اصرار بر تبدیل قرار بازداشت موقت تقی سلحشور  و مهدی حمیدی شفیق به قرار وثیقه داشتند که در نهایت قرار بر  این شد که فردا این دو فعال به قرار وثیقه به طور موقت آزاد گردند .

خبر صادر نمودن وثیقه خانواده ی این عزیزان و فعالین حاضر در دادگاه را بسیار خوشحال کرده و به همدیگر تبریک گفتند

 این گزارش می افزاید به دلیل پایان یافتن وقت اداری، ادامه رسیدگی به اتهامات پنج فعال بازداشتی من جمله  عزیز پورولی ، برادران عوض پور ،جمشید زارعی و وحید شیخبگلو، به بیست و سوم بهمن ماه نود موکول شد.

خاطر نشان کنیم که این فعالین حرکت ملی که به دنبال راهکاری برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه اورمیه بوده اند عصر روز چهارشنبه 2 شهریور ماه 90 در محله قوم تپه تبریز با یورش ماموران اداره اطلاعات به مراسم بازداشت گردیده بودند

به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی آزربایجان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر