۱۳۹۰ اسفند ۱۰, چهارشنبه

مداخله ایالات متحده در سوریه روی میز کار پنتاگون

ساوالان پورت : ایالات متحده آمریکا برنامه ی مداخله در سوریه را آماده کرده است.

به گزارش لئنت.آز از روزنامه ی الشرق الاوسط به استناد از منابع پنتاگون آمریکا گزینه ی مداخله در سوریه را روی میز کار دارد.

برنامه ی واشینگتون در خصوص سوریه از تجربه ی ناتو در سال 1998 در رابطه با کمپین علیه کوزوو طرح و آماده شده است.

«در سال های 1998-1999 ارتش جمهوری فدرال یوگوسلاوی علیه ارتش آزادی بخش کوزوو و شبه نظامیان مبارز برای استقلال کوزوو عملیات سرکوب انجام داده بودند که با مداخله ی ناتو همراه شده بود.

با مداخله ی نظامی ناتو ارتش صربها به همراه شبه نظامیان  با نام ارتش یوگوسلاوی شروع به نسل کشی و پاکسازی قومی علیه مردم بیگناه کوزوو کرده بودند.»

در برنامه ی آمریکا برای سوریه منطقه ی امن برای پناهندگان سوری در بین مرزهای ترکیه و سوریه در نظر گرفته شده است.

هدف از ایجاد منطقه ی امن ایجاد پایگاه های صلیب سرخ و سپس کمک های بشردوستانه توسط ناتو به آوارگان و پناهندگان سوری می باشد.

بعد از ایجاد دالان های بشردوستانه در منطقه، آتش بس بین طرفین مناقشه می تواند صورت پذیرد.

بررسی وضعیت منطقه و به دنبال آن گزارش از این وضعیت به شورای امنیت سازمان ملل و در پی آن فرستادن نمایندگانی از سازمان ملل به منطقه از طرح های موجود در این برنامه می باشد.

بر اساس سناریوی طراحی شده توسط آمریکا از نقطه نظر قوانین بین المللی می توان از خاک کشورهای ترکیه و اردن برای محافظت از کاروان های ارسال کمک های بشردوستانه به منطقه اقدامات نظامی صورت پذیرد. البته این طرح با احتیاط بیشتری در دستور کار ایالات متحده قرار گرفته است.

این برنامه ی طراحی شده توسط پنتاگون با طرح کوزوو دارای تفاوت هایی می باشد و نابودی نیروهای جنگی و بمباران سوریه حداقل در مرحله ی اول در نظر گرفته نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر