۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش خود در مورد برنامه های اتمی ایران را ارائه داد

ساوالان پورت : آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش خود در مورد برنامه های اتمی ایران را ارائه داد : برنامه های اتمی ایران غیر شفاف است.

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی ، آمانو 24 فوریه برابر با 5 اسفند گزارش آژانس را در خصوص برنامه های هسته ای جنجال برانگیز و مشکوک ایران ارائه داد.

مجله خبری ساوالان پورت به استناد خبر های آپا ، در این گزارش به ادامه ی فعالیت های ناشفاف اتمی ایران و همچنین از سرعت بخشیدن ایران به این فعالیت ها اشاره شده است.

این در حالی است که در این گزارش از نا موفق بودن و بی نتیجه ماندن تحقیقات هیئت نمایندگی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران تاکید شده است.

هیئت نماینده ی آژانس در طی سفرهایی که از سایت های غنی سازی اورانیوم به عمل آوردند، از بی نتیجه ماندن تحقیقات بر سر صلح آمیز بودن و یا دنبال شدن فعالیت ها با اهدف نظامی ، خبر دادند .

هیئتی که از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی که در ماههای فوریه و ژانویه به ایران سفر کرده بود گزارش قانع کننده ای در خصوص اینکه برنامه های هسته ای ایران با اهداف صلح آمیز  دنبال می شود، ارائه ندادند و به همین دلیل آژانس از ادامه ی برنامه های هسته ای ایران به شدت نگران است.

جمهوری اسلامی تا به حال 110کیلوگرم اورانیوم 20 درصد را غنی سازی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر