۱۳۹۰ بهمن ۲۸, جمعه

ضرورت رسیدگی به مشکلات کشاورزان عجب شیر

ساوالان پورت : اژدر علمی روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی، آب و خاک و منابع طبیعی در روستای خانیان این شهرستان افزود: در زمان حاضر همه ما مکلف به جلوگیری از پایمال شدن حق کشاورزان تلاشگر و زحمتکش هستیم.

وی گفت: پسروی دریاچه ارومیه موجب شور شدن آب چاههای اراضی کشاورزی اطراف این دریاچه شده و تهدیدی برای فعالیت کشاورزی در این منطقه است.

علمی بر استفاده بهینه از آب کشاورزی، رها سازی آب به دریاچه ارومیه و جلوگیری از کشاورزی در حاشیه این دریاچه تاکید کرد و اظهارکرد: آموزشهای ترویجی باغداری و زراعی برای کشت اصولی، فنی و مکانیزه برای کشاورزان و باغداران از نیازهای بخش کشاورزی در این شهرستان است.

فرماندار عجب شیر، خواستار نهادینه‌ سازی سامانه آبیاری تحت فشار برای کشاورزان و باغداران این شهرستان شد و ادامه داد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در یکهزار و 500 هکتار از اراضی آبی و یک هزار و 850 هکتار اراضی دیم این شهرستان ضروری است.

علمی با بیان اینکه با اجرای این طرح و ارایه تسهیلات، با کمترین میزان استفاده از آب میانگین تولید محصولات تا 10 برابر افزایش می‌یابد، افزود: این سامانه در 210 هکتار از اراضی اجرا، برای اجرا در 138 هکتار از اراضی پرونده تشکیل شده و حدود 400 هکتار از اراضی در روستای مهماندار نیز در دست مطالعه برای اجرای این سامانه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر