۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه

جشنواره موسیقی "موغام" در خیاو آغاز شد

ساوالان پورت : ششمین جشنواره موسیقی اصیل ایرانی و محلی "موغام" با حضور 36 گروه موسیقی سنتی از استان اردبیل در تالار اندیشه مشگین شهر آغاز شد.

رئیس انجمن موسیقی استان اردبیل پیش از ظهر پنج شنبه در آغاز این جشنواره طی سخنانی گفت: جسنواره موسیقی محلی منطقه ای به منظور تقویت ریشه موسیقی در استان اردبیل هر ساله برگزار می شود.

موسی رجبی اصل مهمترین اهداف این جشنواره را ایجاد فضای رقابتی سالم در یک محیط معنوی، ایجاد انگیزه در جوانان برای گرایش به این هنر و ارزیابی فعالیت چندین ساله هنرجویان استان عنوان کرد.

به گفته وی در این جشنواره 36 گروه موسیقی سنتی و موغام از شهرستانهای اردبیل، خلخال، گرمی، بیله سوار، سرعین، نمین و کوثر به رقابت می پردازند.

رئیس انجمن موسیقی استان با تاکید به اهمیت احیا موسیقی سنتی و مشخص کردن جایگاه رفیع آن برای عموم مردم برگزاری این جشنواره ها را حرکت حداقلی برای ایجاد ارتباط بین مردم و هنرمندان دانست.

وی با اشاره به پیشینه استان اردبیل در زمینه رشد و تعالی موسیقی سنتی عنوان کرد: مهمترین دستاورد این جشنواره ها آشنایی مخاطبان با موسیقی و تشویق هنرمندان برای بهبود کیفی آثار خود است.

جشنواره موسیقی سنتی استان اردبیل به مدت سه روز در شهرستان مشگین شهر ادامه خواهد داشت.
منبع : مهرنیوز -مشگین شهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر