۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

جاده اردبیل - سرچم حادثه آفرید

ساوالان پورت : جاده اردبیل – سرچم بار دیگر برای مسافران و رانندگان حادثه آفرین شد و تردد خودروها را با مشکل همراه کرد.

شامگاه روز گذشته در اثر ریزش سنگ از کوه در جاده اردبیل- سرچم این جاده تا ساعتها مسدود شد.

 رئیس اداره راه و ترابری کوثر در بازدید از این جاده در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: بدنبال سقوط قطعات بزرگ سنگ از کوه در نزدیکی منطقه  فیروزآباد و تونل شماره یک، این مسیر مسدود و با تلاش چند ساعته راهداران از صبح امروز عبور و مرور در آن برقرار شد.




 خیراندیش با بیان اینکه حجم زیادی از سنگ کوه در این منطقه ریزش می کند که وزن بعضی از آنها به حدود 10 تن می رسد افزود: با توجه به جدید الاحداث بودن این جاده ریزش سنگ در این محور مواصلاتی تا حدودی طبیعی است.

 محمدی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر نیز با بیان اینکه این حادثه خسارات و تلفاتی نداشت تصریح کرد: به محض وقوع این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر در محل حاضر شدند.

به گزارش مهر،‌ جاده اردبیل – سرچم از جمله طرحهایی است که بعد از 16 سال تاخیر در سال گذشته به بهره برداری رسید ولی در طول 5 ماه از زمان افتتاح این جاده بارها به علت ریزش سنگ بصورت موقت مسدود و یا یکطرفه شده است.

مسئولان در هر بار دلیل این اتفاق را ناشی از جدید الاحداث بودن آن و امر طبیعی می دانند در حالیکه در خطر افتادن جان هزاران مسافر بی خبر که در این مسیر تردد دارند نمی تواند همیشه امری طبیعی بوده و مسئولان امر برای حل مشکلات این مسیر اقدام جدی انجام ندهند.


اردبیل – سرچم حادثه خیزترین جاده اردبیل شد

از طرفی وقوع چندین حادثه مرگبار در این جاده طی هفته های گذشته و بروز چهار حادثه رانندگی در هفته گذشته و کشته شدن پنج نفر و دهها زخمی در ایام عید و بعد از آن نشان می دهد که ایمنی این مسیر با بحثهای متعددی همراه است.

شن ریزی غیر اصولی و مشکل فنی محل حادثه، عدم وجود روشنایی، ایستگاه های امداد و نجات، پایگاه های راهداری، اورژانس، کم عرض بودن جاده وجود پیچ و خم های طولانی با میدان دید بسیار کم  از جمله دلایلی است که پلیس راه اردبیل آنها را عامل وقوع تصادفات در این محور می داند.

ریزش مداوم سنگ ریزه و حتی سنگ های درشت از ترانشه های غیرایمن جاده، وجود چاله های عمیق در سطح آسفالت جاده ای وجود سراشیبی های تند و تیز با سرعت گیرهای نامناسب و عدم نصب تابلوها و علائم راهنمایی به تعداد مورد نیاز از دیگر مشکلاتی موجود در این محور است که باید مسئولان ذیربط در رفع آنها اقدام اساسی انجام دهند.

رفع مشکلات جاده سرچم رویایی می شود

این جاده که 117 کیلومتر مسافت دارد و می توانست جایگزین خوبی برای جاده اردبیل – آستارا و حذف گردنه حیران در رسیدن به مرکز کشور و سایر استانها باشد ولی با مشکلاتی که دارد به عنوان حادثه خیزترین جاده های استان تبدیل شده است و مردم ترجیح می دهند تا وقتی که مشکلات موجود حل نشده است از جاده قدیم تردد کنند.

به نظر می رسد حوادث رخ داده در این جاده سبب شده آن گونه که در گذشته برای مردم افتتاح این مسیر به رویایی تبدیل شده بود اصلاح نقاط حادثه خیز و رفع مشکلات این محور نیز رویایی شود.

منبع : خبرگزاری مهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر