۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

هواي استان زنجان در شرايط اضطراری

ساوالان پورت : كارشناس هوای سازمان حفاظت از محیط زیست استان زنجان، متوسط گرد و غبار هوای این استان را 228 میكروگرم بر متر مكعب دانست و گفت: با وجود چنین گرد و غباری، در زمان حاضر وضعیت هوای از شرایط هشدار و بحرانی عبور كرده و در موقعیت اضطراری قرار دارد.

علی اسدی گفت: زمان ورود گرد و غبار به این استان را از ساعت شش صبح امروز دانست و افزود: در زمان حاضر میزان گرد و غبار هوا به 812 میكروگرم بر مترمكعب می رسد.

وی افزود: برای انجام اقدامات لازم، به ستاد مدیریت بحران، مدیریت حفاظت از محیط زیست و دانشگاه علوم پزشكی اطلاع رسانی و هشدار های لازم داده شده است.

اسدی اضافه كرد: ذرات موجود در هوای استان زنجان دارای قطر كمتر از 10 میكرون هستند كه به راحتی می توانند وارد سیستم تنفسی افراد شده و مشكلات و بیماری های تنفسی، قلبی و عروقی را به دنبال داشته باشند.

كارشناس هوای سازمان حفاظت از محیط زیست استان زنجان، نوع ذرات معلق در هوا را در تشدید وضعیت اضطراری موثر دانست و گفت: در صورت وجود فلزات سنگین در این گرد و غبار، آسیب های جدی متوجه مردم خواهد بود.

اسدي خاطرنشان كرد: توصیه می شود در چنین وضعیتی كودكان، سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و تنفسی از منزل خارج نشده و تا حد امكان از ورود به هوای آزاد خودداری كنند.
(ايرنا)
برگرفته از جام جم آنلاین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر