۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

بیانیه جمعی از بازاریان ترک بازار تهران و کرج در اعتراض به وضعیت دریاچه اورمیه

ساوالان پورت : ما جمعی از بازاریان ترک بازار تهران که در طول سال های گذشته چه تجمعات ملی قلعه بابک، قیام خرداد علیه توهین به ترک های آذربایجان و اعتراضات علیه خشک شدن دریاچه اورمیه ومسابقات تیم تراختور سازی سوگند یاد کردیم که همواره مدافع حقوق ملی ملت ترک آذربایجان جنوبی باشیم.

سرنوشت زندانیان سیاسی حرکت ملی آذربایجان را سرنوشت همه ملت ترک آذربایجان جنوبی می دانیم و خواهان آزادی همه آنها از زندان ها هستیم. 

سرنوشت دردناک دریاچه اورمیه و تلاش شوونیسم فارس برای خشک کردن آن قبل از آن که اهانتی شمرده شود پروژه ای بزرگ برای کوچ دادن ملت ترک آذربایجان جنوبی و خالی کردن شهرهای حاشیه دریاچه اورمیه می باشد و انتقال آب دریای خزر به سمنان نیز گوشه ای از این پروژه می باشد چگونه است که بودجه کافی برای نجات دریاچه اورمیه موجود نیست و میلیادرها دلار برای مناطق فارس نشین هزینه می کنند؟

ما با ابراز انزجار از سیاست های شوونیستی علیه ملت ترک آذربایجان جنوبی، حمایت کامل خود را از اعتراضات یک خرداد ماه ملت ترک آذربایجان اعلام حمایت می کنیم و در بازار تهران نیز همچو گذشته به هر شیوه در اعتراض به خشک کردن دریاچه اورمیه اعتراض خواهیم کرد.

جمعی از بازاریان ترک بازار تهران و کرج
تهران-19/2/1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر