۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

راسیسم فارس و تخریبات علیه آزربایجان از صدا و سیما


ساوالان پورت : صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز 28 مه برابر با تاسیس جمهوری دموکراتیک آزربایجان(شمالی) اقدام به تخریب آزربایجان نمود.

جمهوری اسلامی در سایت رسمی خبر صدا و سیما (İRİB (İslamic Republik of İran Broadcasting در بخش خبرهای سایت تاسیس جمهوری دموکراتیک آزربایجان در 1918 را در خاک ایران نوشته و به تمامیت ارضی کشور مستقل آزربایجان شمالی را زیر سوال برده است.



رژیم راسیستی ایران همواره از اسقلالیت جمهوری آزربایجان رنج برده و آن را تهدیدی بر تمامیت ارضی خود می داند. از همین رو همیشه در طول تاریخ استقلال آزربایجان سعی در مداخله در امور داخلی این کشور نموده و با کمک های بی دریغ خود به کشور ارمنستان سعی در ضربه زدن به آزربایجان را دارد.

راسیسم فارس از نامگذاری درست و به جای آزربایجان برای این جمهوری ناراضی بوده و با پیشرفت این کشور بر این نارضایتی افزوده و حملات بر این کشور از سوی ایران نیز بیش از پیش مشاهده می شود.

خبر تاسیس جمهوری آزربایجان در سایت صدا و سیمای جمهوری اسلامی با تحریفات تاریخی سعی در مسموم نمودن اذهان مخاطبین خود دارد بطوریکه نام آزربایجان برای اراضی آن سوی آراز جعلی است و برای اولین بار در سال 1918 این نام بر آن جمهوری گذاشته شده است.

این در حالیست که اسناد و مدارک تاریخی بی شماری بر آزربایجان بودن آنسوی آراز دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر