۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۶, شنبه

تابوها شکست/ پخش برنامه کودک تؤرکی از شبکه سهند


ساوالان پورت : بالاخره تابوهای کذایی شکست و صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی تن به پخش برنامه کودک به زبان تؤرکی آذربایجانی داد. 

به گزارش اهراب، پس از گذشت چندین سال از پخش برنامه کودک تؤرکی «اسلام غنچه لری» که یکی از برنامه های فاخر صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی بود، بالاخره تابوها شکست و باری دیگر پخش برنامه کودک از تلویزیون محلی به زبان تؤرکی آغاز شد. 




علی نواداد رییس صدا و سیمای آذربایجان شرقی در چندین نوبت در پاسخ به چرایی عدم پخش برنامه کودک به زبان تؤرکی آذربایجانی، دلیل آن را بخش نامه مراجع امنیتی ذکر کرده بود و این در حالی بود که صدا و سیمای مرکز اردبیل با پخش برنامه «آقا بابا» به زبان تؤرکی و همینطور ده ها برنامه دیگر و صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی چنین بهانه ای را برای خود نمی دیدند. 

به هر روی باید پخش «شکوفه های سهند» را که هر روز ساعت ۱۴ مهمان خانه های مردم آذربایجان که بیش از نود درصد آنان با فرزندان خود به تؤرکی آذری سخن می گویند را اتفاقی مبارک و در جهت پیشگیری از بهانه های واهی رسانه های بیگانه و حفظ شاخصه های بومی مردم غیرتمند آذربایجان دانست. 

برنامه شکوفه های سهند برای مخاطب ۷ الی ۱۲ سال تولید می شود. این برنامه به صورت استودیو محور می باشد که پلاتوها و نمایشهای آن توسط مجری خاله گلاب و نبات و نقلی که دختر کوچولو و عروسک می باشد اجرا می شود. بخش های دیگر برنامه شامل قصه گویی در مکان های مختلف با حضور بچه ها، مسابقه در مدارس، کارتون، آموزش نقاشی و وله های گرافیکی می باشد.



عوامل برنامه : 

تهیه کنندگان : علی صیامی و ابراهیم محمدی 

کارگردان : ابراهیم صحت 

اجرا : اکرم رضایی و محدثه تقی لیواری 

نویسنده : اکرم رضایی 

صدابردار : اندرزگو 

تصویربرداران : وطن خواه – نوروزی 

قصه گو : فریبا رضایی 

منبع : تبریز سسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر