۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

باکو خواهان اقدام مثبت ایران در روابط دوکشور شد

نهاد ریاست جمهوری آذربایجان
ساوالان پورت : رئیس بخش روابط خارجی نهاد ریاست جمهوری آزربایجان نوروز محمد اوف می گوید : اگر ایران موانع موجود در مقابل گسترش روابط و عادی سازی آن را بردارد آزربایجان نیز اقدامات لازم برای هر چه بهتر شدن روابط انجام خواهد داد.

وی با اشاره به این که سرد شدن و مخدوش شدن روابط از سوی ایران و به خصوص بعد از تجمعات کذایی در مقابل کنسولگری این کشور در تبریز آغاز شد و پس از آن نیز تنش بین دو کشور از سوی ایران تشدید یافت.

مدیر روابط خارجی نهاد ریاست جمهوری آزربایجان با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی مابین دو کشور و وجود زمینه های نزدیکی و گسترش رواط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور با این حال تحریف تاریخ کشور آزربایجان و تبلیغ ادعاهای کذب و نادرست علیه آزربایجان و همچنین بیاناتی در ارتباط با دین بدون شک در تشدید تنش روابط مابین دو کشور تاثیر میگذارد.

مدیر نهاد ریاست جمهوری نوروز محمد اوف همچنین به فعالیت های گروههای افراطی معین در ایران اشاره کرده و گفت : برخی از گروههای افراطی دینی در داخل ایران بر این باورند که با ایجاد تنش در روابط تهران باکو می توانند به مقاصد خود دست یابند . متاسفانه راه اندازی تجمعات اخیر در مقابل کنسولگری های آزربایجان در تبریز و استانبول برای اولین بار از سوی ایران صورت گرفت و دوام یافت.

با این حال مردم آزربایجان نیز در این خصوص واکنش نشان دادند و این نیز بسیار طبیعی است زیرا اقدامات ایران علیه آزربایجان نه یک بار و دوبار بلکه به صورت متداوم از سوی شخصیت های دینی و یا نظامی و دیگر حوزه ها به شدت دنبال می شود. و این به هیچ وجه درست نیست.

وی در آخر سخنانش می گوید : می خواهم تاکید کنم که تمامی این اقدامات به هیچ وجه و هیچ زمان برای دو طرف و از جمله ایران نفعی نخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر