۱۳۹۱ تیر ۹, جمعه

احمدی نژاد در برزیل خرد شد

ساوالان پورت : سفر احمدی نژاد به برزیل  برای شرکت در اجلاس ریو روز سه شنبه 2 خرداد برگزار شد.

اجلاس ریو یک گردهمایی برخی از کشورهای سازمان ملل متحد است که در سال 1992 در شهر ریودوژانیرو برزیل آغار به کار کرد که در آن از 172 کشور دنیا در آن عضو هستند.

این اجلاس در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار فعالیت می نماید و رئیس جمهور جمهوری اسلامی نیز در این اجلاس امسال شرکت نمود.

اما نشست امسال اعضای ریو با موضوع جنجال برانگیز عدم استقبال رسمی از رئیس جمهوری اسلامی در حاشیه این اجلاس بود که پست های داغ خبرگزاری ها و وبسایت های خبری و به تیتر داغ مطبوعات جهان تبدیل شد.

دکتر احمدی نژاد در سفر خود به برزیل با عدم استقبال رسمی از سوی مقامات برزیل مواجه شده بود بطوریکه هیچ یک از مقامات دولتی برزیا برای استقبال از رئیس جمهور جمهوری اسلامی در فرودگاه حاضر نشد.

بازتاب رسانه ای عدم استقبال از احمدی نژاد در برزیل به حدی بود که رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه را مجبور به تایید رسمی این خبر نمود .

احمدی نژاد در فرودگاه برزیل

اما نکته ی قابل توجه و مهمتر این است که رئیس جمهور برزیل دیلما روسف نه تنها به استقبال احمدی نژاد نمی رود بلکه از دیدار با وی نیز امتناع می ورزد.
مطبوعات نزدیک به دولت و مقامات ایرانی از عدم وقت کافی از سوی رئیس جمهور برای استقبال از همه روسای جمهور کشورها را بیان می داردند ولی به واقع باید پرسید آیا یک مقام دولتی هر چند سطح پایین تر از رئیس جمهوری وقت کافی برای استقبال از اجمدی نژاد را نداشتند؟!

رئیس کمیسیون امنیت ملی ، بروجردی در پاسخ به عدم استقبال از رئیس جمهور در برزیل گفت :صولا اجلاس‌هاي بين‌المللي با دوجانبه متفاوت است و رييس‌جمهور كشور ميزبان از روساي كشورهاي ديگر استقبال نمي‌كند به طور نمونه در همين اجلاس ريو در كشور برزيل بيش از 100 كشور حضور دارند، مگر مي‌شود كه رييس‌جمهور برزيل در اين اجلاس يك روزه به استقبال همه روساي جمهور برود؟ اين سفر مهم بسيار خوب بوده و يك گام ايران را در پيشبرد هدف‌هايش جلو برده است.
راهپیمایی اعتراضی مردم برزیل همزمان با ورود احمدی نژاد

با این حال اظهار نظرات متفاوتی در این خصوص وجود دارد که به ارزیابی عملکرد روسای جمهور ایران و برزیل می پردازند.
به نقل از روزنامه ملیت ترکیه عوض حیدر پور یکی از اعضای کمیته امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می گوید: احمدی نژاد در صورت مشاهده عدم استقبال از وی در فرودگاه بایستی سفر خود را لغو و به کشور باز می گشت.

دیلما روسف می گوید در ایران با زنان مثل زنان قرون وسطی رفتار می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر