۱۳۹۱ تیر ۹, جمعه

بیانیه ی جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان درشهرستان خوی در محکومیت دستگیری امین زرگرنژاد

ساوالان پورت : بیش از دو هفته از بازداشت امین زرگرنژاد، فعال دگراندیش چپ خویی وبازداشت وی در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز می گذرد.


 حاکمیت زور واستبداد این بار در قامتی دیگر به دستگیری و حذف منادیان آزادی ودموکراسی کمر بسته است، غافل از اینکه هیچ گاه نخواهد توانست فریاد آزادیخواهی را خاموش و حذف کند. 

در مدت این دو هفته تنها یک تماس تلفی کوتاه با او برقرار شده و تاکنون هیچ خبری از دلیل بازداشت، اتهامات و سلامتی وی خبری در دست نیست.

امین زرگرنژاد در میان فعالین سیاسی شهرستان خوی چهره و نامی شناخته شده است. عضو سابق موسسه غیر دولتی اورین خوی و مدرس مباحث علوم انسانی در این موسسه از فعالین با دانش و توانمند این شهر به شمار می آید. 

امین زرگرنژاد به زعم و گفته بسیاری همواره علاقه مند به فعالیت در زمینه تئوریک بوده و فعالیت های او نیز همواره جنبه ای علمی و آشکار را داشته است. اما گویا حاکمیتی که ارکان قدرت خود را هر روز سست تر از گذشته می بیند، برای بقای خود به هر اقدام غیر انسانی و غیر اخلاقی دست می زند.

ما جمعی از فعالین خویی حرکت ملی آزربایجان، دستگیری "امین زرگرنژاد" را به شدت محکوم کرده و ابراز نگرانی خود را از وضعیت و سلامتی این فعال دگراندیش چپ خویی اعلام می داریم و خواهان آزادی هرچه سریعتر وی هستیم.

جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در شهرستان خوی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر