۱۳۹۱ خرداد ۱۹, جمعه

درگیری ها و تنش در جبهه قره باغ ادمه دارد /اخبار تکمیلی از وضعیت جبهه ها

ساوالان پورت : بنا به گفته ی سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آزربایجان شمالی  به خبرگزاری آپا واحدهای ارتش ارمنستان از تاریخ  7 ژوئن از ساعت 18.00 به وقت باکو  تا ساعت 8.00 صبح فردا قرار آتش بس را نقض کرده اند.

بنا به اعلان سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آزربایجان شمالی نقض آتش بس در تمامی جبهه های تماس ارتش های دو طرف درگیر از سوی ارمنستان صورت گرفته است.

طبق گزارش سایت خبری مساوات با وجود درگیری شدید و تیراندازی مداوم بین خطوط جنگی هیچ تلفاتی برای طرف درگیر آزربایجانی در پی نداشته است و در تمام نقاط درگیری، ارتش آزربایجان دشمن را به عقب نشینی و آتش بس مجبور کرده است.

طبق گزارش های منتشر شده از سایت های خبری، معاون وزیر دفاع ارمنستان در روستایی بنام بالا جعفرلی از منطقه قازاخ مستقر شده است.

سرهنگ ائلدار صابیر اوغلو مسئول سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آزربایجان شمالی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آپا مبنی بر ضرورت بسیج شدن در برابر ارمنستان گفت : به نظر من احتیاجی به بسیج شدن نیست و ارتش آزربایجان در وضعیت سازمان یافته و خوبی به سر می برد و توانایی مواجهه با شرایط سخت و دشوار و خروج از آن را داراست و درگیری هایی که در جبهه روی داد به خوبی حاکی از صدق این مدعاست.

این در حالی است  فراخوان عمومی برای پیوستن به ارتش ارمنستان با موافقت سرکیسیان تا سی ام ژوئن تمدید خواهد شد. جالب اینجاست که مهلت فراخوان ارتش  تا 22 ماه مه بوده است که فرمان تمدید آن نیز در چند روز اخیر صادر گردیده است.

در روزهای اخیر نقض آتش بس از سوی ارمنستان باعث به شهادت رسیدن 5 عضو از نیروی ارتش آزربایجان شمالی گردیده بود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر