۱۳۹۱ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

نه! بزرگ هواداران تراکتور به مظلومی

ساوالان پورت : خبرها حاکی از آن بود که باشگاه تراکتورسازی تبریز توافقات لازم را با تاپ مولر آلمانی انجام داده است تا سکان هدایت این تیم در فصل آتی به این مربی با تجربه واگذار شود و تا کنون از دایی، ابراهیم زاده و کاظمی نیز به عنوان گزینه های مربیان داخلی برای هدایت تراکتور نام برده می شد.

تا اینکه در خبرها آمد که به علت عدم توافق با مولر به احتمال زیاد جورج خوزه سرمربی سابق بنفیکا عهده دار مسئولیت تراکتور خواهد شد.

جورج خوزه سرمربی 57 ساله یکی از اصلی ترین گزینه های سرمربی گری تراکتورسازی بود اما به ناگهان مربی که حتی نامش در لیست کاندیداهای مربی گری تراکتور هم نیامده بود، سر از نیمکت مربیگری تراکتور درآورد!

این فرد مربی اخراجی استقلال تهران بود که حاشیه های زیادی در تقابل با هواداران تراکتورسازی در فصل پیش داشت.

وی پس از به توافق رسیدن با مسئولان تراکتورسازی در گفتگویی با کانون هواداران استقلال خود را یک استقلالی دو آتشه معرفی می کند و می گوید: من همیشه یک استقلالی هستم و هواداران استقلال این مسئله را به خوبی می‌دانند.

وی همچنین به کانون هواداران استقلال گفته است: از قول من بنویسید که من همیشه استقلالی هستم و رنگم آبی خواهد ماند. اما فوتبال حرفه‌ای است و حالا به مردم تبریز و آذربایجان دین دارم و باید برای این تیم و موفقیتش تلاش کنم!

مظلومی از زمانی تبدیل به گزینه سرمربیگری تراکتور تبدیل شد که در یک مصاحبه برای مدیران تراکتور برای کنایه به قلعه نوعی پیغام فرستاد که منتظر پیشنهاد شما هستم!


وی پس از به توافق رسیدن با مسئولان تراکتورسازی در گفتگویی با کانون هواداران استقلال خود را یک استقلالی دو آتشه معرفی می کند و می گوید: من همیشه یک استقلالی هستم و هواداران استقلال این مسئله را به خوبی می‌دانند.


مظلومی از زمانی تبدیل به گزینه سرمربیگری تراکتور تبدیل شد که در یک مصاحبه برای مدیران تراکتور برای کنایه به قلعه نوعی پیغام فرستاد که منتظر پیشنهاد شما هستم!

همه این اتفاقات در حالی رخ داده است كه هفته گذشته از توافقات كامل با تاپ مولر آلمانی خبر داده بودند و خبر امضای قرارداد مظلومی در روز یكشنبه، شوكی بزرگ بر هواداران این تیم محبوب وارد كرده است و انتقادات شدیدی را متوجه مدیرعامل تیم کرده است.

یک فرد مسئول و آگاه در باشگاه كه نخواست نامش فاش شود در مورد این موضوع گفت: «نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است كه سردار چنین تصمیمی را گرفته اند و من هم نتوانستم با سردار تماسی داشته باشم و در مورد جو حاكم توضیح دهم ولی ما هم می دانیم كه هوادارانمان این مربی را نمی خواهند.

فرد آگاه و نزدیك به باشگاه و شخص سردار ادامه می دهد: ما با تاپ مولر و هنكه تقریبا تمام كرده ایم و قرار بود یكشنبه این هفته تاپ مولر برای امضاء قرارداد وارد تبریز شود و ما محل اقامت وی را نیز مشخص كرده بودیم ولی نمی دانم چه اتفاقی باعث انتخاب مظلومی شده است ...»

هواداران تراکتور که هنوز از شوک انتخاب این مربی اخراجی خارج نشده اند با واکنش هایی تند در سایت های هواداری این تیم و شبکه های اجتماعی مخالف قطعی خود را با حضور پرویز مظلومی در نیمکت تیم محبوبشان اعلام کرده اند.

هواداران تراکتور در اظهار نظرهایشان از جذب مربیان و بازیکنان اخراجی تیم های سرخابی پایتخت به شدت اعلام مخالفت کرده و این کار را پایین آوردن شان تیم محبوبشان عنوان می کنند.

همچنین اکثر هواداران تراکتورسازی اعتقاد دارند که با آمدن مظلومی به این تیم بلایی که فصل گذشته سر تیم پیروزی آمد برای تراکتور هم پیش خواهد آمد و با توجه به اینکه مظلومی هنوز به تبریز نیامده از عشق پایان ناپذیر خود به استقلال و هوادارنش سخن می گوید، این روحیه درست در تقابل با روحیه و خواست هواداران تراکتورسازی می باشد.

مرور کردن تعدادی از نظرات هواداران تراکتورسازی که در سایت های مختلف انتشار یافته است می تواند ما را بیشتر با موضع این هواداران در قبال سرمربی گری پرویز مظلومی آشنا سازد:

حمید خطاب به مدیرعامل تیم گفته است: سردار ما طرفدار تراختور نیستیم عاشق تراختوریم. شما که نظامی هستی خوب متوجه میشی این تیم ناموس ماست. به خدا پای آبروی ما وسطه!

وحید نوشته است: من در تعجبم، تا حالا فکر می کردم که اینها حتما یک مربی توی چنته دارن و با نظر اون دارن بازیکن میخرن.

یک مدرس دانشگاه هم اظهار نظر کرده است که از نظر علمی یکی خصوصیات حائز اهمیت برای یک مربی طراز اول، آگاهی به مباحث روانشناختی فوتبال و حواشی آن می باشد که با احترام گذاشتن برای آقای مظلومی ایشان به کلی فاقد این خصوصیت می باشند. برای یادآوری چند مثال را یاد آوری می کنم.

1- کری خواندن ایشان با امیر قلعه نوعی و شکست استقلال در بازی رفت (بازی برگشت استقلال هرگز نمی توانست بدون خطاهای فاحش داوری ببرد)

2- حمله مستقیم و بدون احترام و چندین باره به کارلوس کیروش و عکس العمل جامعه ورزشی به آقای مظلومی و انتقادات شدید از ایشان.

3- کری آقای مظلومی با آقای کرانچار سرمربی موفق سپاهان و باخت بسیار بد به آن و نهایتا در طول لیگ این نوع باخت ها هرگز قهرمانی یک تیم را تضمین نمی کند.

بابک هم اعتقاد دارد: انتخاب مظلومی بزرگترین اشتباه تاریخ فوتبال تراکتور خواهد بود و قطعا همون بلایی که سر پیروزی اومد سر تراکتور هم میاد

آرتان هم گفته است: اگر مدیر عامل فعلی کفایت اداره باشگاه را ندارد، هواداران می توانند در کنار انتخاب مربی در خور شأن تیم بزرگ تراکتور، درخواست جایگزین شدن فردی لایق بجای مدیر فعلی را نیز مطالبه نمایند.

رحیم نیز هشدار می دهد: دوستان اگر وضعیت به این صورت پیش برود کسب رتبه تک رقمی آرزو خواهد بود! الان تمامی تیمها در حال کامل کردن لیست خود هستند ولی مثل اینکه تراکتور مثل دوسال گذشته باید از بی کفایتی مسئولین ضربه بخورد. به راستی با این وضعیت تیم به کدام سمت میرود؟

حسین یکی دیگر از هواداران بی شمار تراکتور عقیده دارد: انتخاب چنین فردی بر خلاف میل هوادران و یک تصمیم صد در صد مخاطره آمیز می باشد. از همین اکنون می توان تصور نمود با اولین باخت وی کل صندلی های استادیوم بر سرش آوار شود. این تصمیم حتی به نفع خود مظلومی هم نیست و وی که با بیرون انداخته شدن با آن وضعیت از استقلال تبدیل به مهره سوخته شده است، بیش از پیش اعتبار خود را از دست می دهد و پیامد چنین انتخابی برای باشگاه تراکتور نیز این می تواند باشد که این باشگاه را با زلزله ای مخرب مواجه نماید!

محمد نیز می گوید: آقای مظلومی تشریف ببرید به همان جایی که بودید. ما به شما نیازی نداریم. آقای جعفری ما ایشان را نمی خواهیم و به هیچ وجه زیر بار انتخاب مظلومی نخواهیم رفت. در تصمیم غلط خود هر چه زودتر تجدید نظر کنید.

علی نیز نوشته است: مظلومی برو ...! آذربایجان جای تو نیست. آقای جعفری هشدار می دهیم که ما هواداران مخالف سرسخت حضور مظلومی در تراختور هستیم و به هیچ عنوان زیر بار این موضوع نخواهیم رفت.

م هم نوشته است: برو بابا خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه. اظهر من الشمسه که شمام مثل قلعه نویی عاشق سینه چاک استقلال هستید و تراکتور وسیله ای بیش نیست برای شما برای بازگشت به تیم محبوبتون.... مربی سرخابی نمی خوایم نمی خوایم.

رضا نیز ابراز عقیده کرده است: این انتخاب شخصیت تراکتور را زیر سوال می برد. استقلال مربی خوب ما را می گیرد و مربی را که نمی خواهد به ما قالب می کند.

یاغیش نیز می گوید: بازی با احساسات هواداران با نام مربیان خارجی و درنهایت...! اعضای هیئت مدیره و شخص مدیر عامل بدونن که دارن با دم شیر بازی می کنند. مردم آذربایجان از عوام فریبی و دروغگویی بیزارند...

محمد هم تاکید کرده است: ما از تیم های تهرانی هیچی نمی خوایم.

بابانژاد هم خطاب به مدیرعامل گفته است: آقای جعفري! جناب مظلومي دانش فوتبال را به خوبي نميدانند. در تصميمتان تجديد نظركنيد چون ايشان پرونده چندان درخشاني ندارند توصيه ما به شما استفاده از يك مربي سطح بالاست بهتر از قلعه نوعي...

هادی هم ابراز امیدواری کرده است که: کاش مدیر عامل عذر کمالوند را از کمیته انظباطی می خواست و اونو می آورد! حال که مربیان سطح بالای خارجی نشد توی مربیان داخلی بهترین گزینه کمالوند است.

نگاهی کوتاه بر نظر مردم گواه از این دارد که اکثر قریب به اتفاق هوادارن تراکتورسازی مخالف سرسخت حضور پرویز مظلومی که یک عنصر آبی به شمار می رود هستند.

این مخالفت هواداران علاوه بر اینکه بر جنبه های فنی ایشان دلالت دارد بلکه ناشی از لطمه دیدن حس غرور هواداران تیم محبوب آذربایجان دارد چرا که تبریز حیاط خلوتی برای مربیان و بازیکنان درجه چندم پایتخت شده و این تقابلی آشکار با عزتمندی این مردم دارد.

شایسته است که مدیریت باشگاه تراکتورسازی به خواسته ها و تمایلات هواداران که سرمایه های اصلی این تیم هستند ارزش قائل شده و از تصمیم احتمالی خود که هنوز قطعی نشده به راحتی صرفنظر کند.

هواداران تراکتورسازی انتظار دارند که همه بازیکنان اصیل و قدیمی تیم حفظ شده و یک مربی کار بلد خوب داخلی یا خارجی که ته مانده و اخراجی تیم های پایتخت نباشند هدایت تیم را به دست بگیرد.

زمان سریعا در حال گذر است و یک تیم مدعی تا کنون باید همه برنامه هایش را مدون شده می دید، اما هنوز هم کار از کار نگذشته و تراکتورسازی می تواند با به خدمت گرفتن یک مربی سرشناس با شخصیت مستقل به خواسته های هواداران خود جامه عمل بپوشاند.

منبع : نصر نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر