۱۳۹۱ شهریور ۱۳, دوشنبه

محکومیت دو نفر از فعالین آزربایجان در دادگاه انقلاب تبریز

ساوالان پورت:بهنام و بهرام جعفری در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر هر کدام به پنج میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.



این دو فعال مدنی آذربایجان به همراه سه فعال دیگر به نامهای حسین اصل اریشتنابی اکبر مهاجری و حسین میرزا خانی روز اول خرداد نود و یک و در جریان تجمع اعتراضی به خشکاندن دریاچه ی اورمیه در شهر تبریز توسط مامورین اطلاعات دستگیر شده بودند. پس از دستگیری به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز اعزام و توسط بازپرس شعبه مذکور(حسن هاشم زاده) تحت عنوان مجرمانه ی اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور تفهیم اتهام شدند. توضیح اینکه به بهنام و بهرام جعفری مضافا به اتهام مذکور اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی نیز منتسب شده بود. چهار نفر از مشار الیهم به استثنای حسین اصل اریشتنابی پس از بیست روز بازداشت در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات تبریز با قرار وثیقه آزاد شده بودند.


دادگاه رسیدگی به اتهامات نام بردگان در در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز برگزار شده بود. دادگاه مذکور یک هفته پس از برگزاری همه ی این فعالین مدنی آذربایجان را از اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور مبرا ولی بهنام و بهرام جعفری را از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی مقصر دانسته است. بدین ترتیب حسین اصل اریشتنابی نیز بعد از تحمل سه ماه و ده روز حبس از زندان آزاد شده است. وکالت آقایان اکبر مهاجری و حسین میرزا خانی بر عهده ی مهدی جعفرزاده و وکالت آقایان بهنام و بهرام جعفری بر عهده ی جعفر افشار نیا بوده است.

نقی محمودی - وکیل دادگستری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر