۱۳۹۱ شهریور ۱۳, دوشنبه

محکومیت داود خداکرمی؛ خبرنگار و فعال حقوق بشر به چهار ماه حبس تعلیقی

ساوالان پورت:داود خداکرمی؛ خبرنگار، فعال حقوق بشر و دانشجوی دانشگاه پیام نور زنجاناز سوی شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر و با اتهامتبلیغ علیه نظام به نفع گروههای مخالف نظام جمهوری اسلامی، به چهار ماه حبس که به مدت چهار سال تعلیق است، محکوم شده است.


به گزارش آراز نیوز در حکم ابلاغ شده به وی، مصادیق فعالیت تبلیغی علیه نظام؛ حضور در منزل یکی از محکومین دادگاه انقلاب و تهیه متن کمپین نجات دریاچه اورمیه درزنجان و قرار دادن آن در فضای مجازی جهت جمع آوری امضاء و توزیع شبنامه دعوت مردم به تجمع غیرقانونی اعلام شده است.
خداکرمی صبح جمعه ۲۷ آبان ۱۳۹۰، در حالی که برای فرستادن «ماهنامه بایرام» به ترمینال زنجان رفته بود، از سوی اداره اطلاعات زنجان بازداشتشده و پس از تحمل ۱۷ روز بازداشت در اداره اطلاعات زنجان، ساعت ۱۹ روز ۱۳آذر ۱۳۹۰ و به قید وثیقه ۳۵ میلیون تومانی آزاد گردید. پس از آزادی خداکرمی از اداره اطلاعات تبریز، پرونده این فعال مدنی و حقوق بشر به دلایل نامعلوم و به صورت غیرقانونی به شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر انتقال یافت. بعد از تشکیل جلسه دادگاه و ارائه دفاعیات از سوی این خبرنگار، این دادگاه بدون توجه به دفاعیات مهتم، وی را به حبس محکوم کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر