۱۳۹۱ شهریور ۱۶, پنجشنبه

بازداشتها در شهرستان شوط و ماکو ادامه دارد

ساوالان پورت: آقای عزیز عمرانی رئیس سابق آبفای روستایی ماکو و خوی به اداره اطلاعات احضار گردیده که ایشان از مراجعه امتناع نموده اند. در تماس بعدی وی تهدید شده است که اگر دوباره در چنین مراسماتی حاضر شوند فورا دستگیر خواهند شد.

در حالی که پیش از این آقای حسین حمزه لو رئیس شورای شهر شهرستان شوط به دلیل آنچه فعالیت های پان تورکیستی و تبلیغ به نفع گروه های استقلال طلب تورک گفته می شود در روز شنبه چهارم شهریور توسط نیروهای امنیتی- اطلاعاتی بازداشت گردید، خبر می رسد تمام حاضرین در مراسم بزرگداشت علیرضا قاسم زاده(دهدار) شاعر ملی و پرآوازه ی منطقه که بمناسبت روز تولدش در منزلش در روستار هاسون بزرگ برگزار شد به ترتیب و یکی پس از دیگری دستگیر می شوند.
به گزارش آذوح براین اساس آقای عزیز عمرانی رئیس سابق آبفای روستایی ماکو و خوی به اداره اطلاعات احضار گردیده که ایشان از مراجعه امتناع نموده اند. در تماس بعدی وی تهدید شده است که اگر دوباره در چنین مراسماتی حاضر شوند فورا دستگیر خواهند شد.
از سوی دیگر آقای ابراهیم فرخی تاجر ساکن تهران نیز که در مراسم حضور داشته اند روز یکشنبه ۱۲ شهریور دستگیر و به اداره اطلاعات ماکو منتقل شده است.
پیش از این آقای حسین حمزه لو رئیس شورای شهر شهرستان شوط روز شنبه چهارم شهریور توسط نیروهای امنیتی- اطلاعاتی بازداشت و ظهر روز شنبه ۱۱ شهریور آزاد گردیدند. در سالهای گذشته نیز آقای اکبر لکستانی دیگر عضو همین شورا بنا به همین جرم بازداشت و محکوم گردیده بود.
گفتنی است دستگیری رئیس شورای شهر شوط به جرم فعالیت های هویت طلبانه بازتاب وسیعی در سطح شهرستان شوط و نیز کل منطقه ماکو داشته است.
بنا به گزارش همین منبع ، مهندس بابک محسن نژاد ظهر سه شنبه ۱۴ شهریور از محل کار خود(عکاسی) واقع در چهاراه مرکزی شهرستان ماکو بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
علیرغم مراجعه ی چندین باره ی خانواده ی وی به مراجع قضایی تاکنون از محل نگهداری ایشان، ماهیت مامورین بازداشت کننده و اتهامات وارده خبری به دست نیامده است.
گفتنی است در روزهای گذشته چندین فعال سیاسی آذربایجان در شهرهای شوط و ماکو بازداشت گردیده اند. حسین حمزه لو رئیس شورای شهر شهرستان شوط در روز شنبه ۴ شهریور بازداشت گردید. ابراهیم فرخی تاجر ساکن تهران نیز روز یکشنبه ۱۲ شهریور دستگیر و به اداره اطلاعات ماکو منتقل شده است. همچنین عزیز عمرانی رئیس سابق آبفای روستایی ماکو و خوی به اداره اطلاعات احضار گردیده که ایشان از مراجعه امتناع نموده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر