۱۳۹۱ شهریور ۱۶, پنجشنبه

توقف پخش کانال های تلویزیونی دولت سوریه در ماهواره نایل سات و عرب سات

ساوالان پورت:سوریه- ماهواره مصری نایل سات دیروز چهارشنبه بنا به دستور کمیته وزیران اتحادیه عرب پخش کانال تلویزیونی دولت سوریه را بر روی این ماهواره متوقف کرد.
 
به گزارش العربیه، یک مسئول ماهواره نایل سات اعلام کرد: بنا به توصیه ی اتحادیه عرب پخش کانال های تلویزیونی رسمی سوریه را متوقف کردیم.
ماهواره عرب سات یا بدر  هم در اقدام مشابهی پخش کانالهای رسمی تلویزیون سوریه را بر روی این ماهواره متوقف کرد
کمیته ی وزرای اتحادیه عرب در ۱۹ ژوئیه/ ۹ تیرماه گذشته در ماهواره نایلست خواسته بود پخش کانال های تلویزیون رسمی سوریه را بر روی ماهواره متوقف کند.
از سوی دیگر وزیر ارتباطات دولت سوریه در بیانیه ای که خبر گزاری رسمی سوریه آن را منتشر کرد؛ این اقدام را در راستای هجمه ی رسانه ای بین المللی علیه سوریه ارزیابی کرد و این شرکت ماهواره ای پخش تلویزیونی را به در پیش گرفتن اقدامات یکجانبه گرایانه متهم کرد که مخالف شروط قراردادهای امضا شده با این ماهواره می باشد.
وی افزود: این کار زیر پا گذاشتن خط مشی رسانه ای و دلیل واضحی است بر دشمنی مدیران این ماهواره با «سوریه» که در چارچوب خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.
شایان ذکر است ماهواره نایل سات چندین بار دیگر به اقدامات مشابهی دست زده بود و تحت فشار دولت فرانسه چندین بار پخش شبکه المنار وابسته به حزب الله شبکه کوثر و سحر جمهوری اسلامی را نیز به اتهام ترویج آنچه تروریسم خوانده بود، به صورت یکجانبه متوقف کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر