۱۳۹۱ مهر ۲۸, جمعه

پیام تبریک کنگرسمن آمریکا به مناسبت روز استقلال آزربایجان به بابک چلبیانلی مسئول روابط عمومی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان

ساوالان پورت : عضو کنگره یا مجلس قانون گذاری آمریکا "Gerry Connolly" کانلی جری جرالد به مناسبت بیست و یکمین سالگرد استقلال آزربایجان شمالی طی نامه ای به مسئول روابط عمومی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان "مهندس بابک حبیبی چلبیانی" تبریک گفت.


کانلی جری جرالد متولد 30 مارس 1950 یک عضو حزب دموکرات ایالات متحده آمریکای مجلس نمایندگان ویرجینیا منطقه 11th کنگره می باشد. وی اولین بار در سال 2008 انتخاب شده و به مجلس راه پیدا کرده است.

طی این نامه کنگرسمن جری جرالد به روابط دو کشور جمهوری آزربایجان و ایالات متحده پرداخته و  به روابط و همکاری های دو کشور بعد از بدست آوردن استقلال آذربایجان از شوروی اشاره کرده است.

وی از آزربایجان به عنوان متحد استراتژیک ایالات متحده نام برده و روابط دو کشور را در 20 سال اخیر  پویا و مولد خوانده است.

همچنین کنگرسمن جرالد روابط دو کشور را عامل مهمی در ثبات متطقه دانسته و بر نقش جمهوری آزربایجان در همکاری با آمریکا برای مبارزه با تروریسم تاکید نموده است.

همچنین در این نامه به همکاری دو کشور دربسیاری از زمینه ها از جمله کسب و کار، آموزش در علوم پزشکی و خدمات عمومی نیز اشاره شده است.

امید است با فعالیت های فعالین خارج از کشور توجه سیاستمداران و قدرت های جهانی به مسئله آزربایجان جنوبی را جلب و با مسئله حرکت ملی آزربایجان آشنا سازند.

متن نامه :



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر