۱۳۹۱ مهر ۲۸, جمعه

آزربایجان ایشچیلیری دوشرگه سی-تایماز اورمولو

ساوالان پورت : در تابستان ۲۰۱۰میلادی برابر با ۱۳۹۰هجری گروهی از فعالین مدنی آزربایجان در شهر اورمیه برای پر کردن خلا خبری موجود در آن زمان تصمیم گرفتیم تا با تاسیس ارگانی خبری با محوریت اخبار کارگری و مسائل اقتصادی آزربایجان نسبت به انعکاس اخبار شهر های مختلف آزربایجان حول محورهای اساسی حرکت ملی یعنی مقابله با آسیمیلاسیون ملی ، صیانت از محیط زیست ، حقوق بشر ، حقوق ملی و اقتصادی و صیانت از تمامیت اراضی تاریخی آزربایجان به مقابله با بایکوت خبری حاکم بر فضای مدیاتیک آن روز بپردازیم.

این آژانس خبری وبلاگ اورمو ایشچیلری نام گرفت که در تابستان ۲۰۱۰به فعالیت پرداخت .ابتدا در آزری بلوگ به فعالیت پرداختیم و پس از دو بار تغییر آدرس و فیلتر شدن و سپس مسدود شدن کامل به بلاگر نقل مکان کردیم . روز پنجشنبه سیزده ژانویه ۲۰۱۱ اولین پست خبری خود را با عنوان اقدامات خط دار و شبهه برانگیز مالی در آزربایجان پست کردیم . از آن روز تاکنون با مخابره صدها خبر ، عکس ، فیلم و گزارش و با پایبندی به اخلاق حرفه ای توانستیم اعتماد بسیاری از فعالین عرصه اخبار ، فعالین مدنی و خبرگزاری ها را بدست آوریم . مخابره اخبار اعتراضات مردمی دو سال گذشته بر علیه خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه نقطه اوج فعالیت ما و تاج افتخاری بود که همیشه بدان مفتخر خواهیم بود. در کنار آن ارائه مقالات و تحلیل های خبری را نیز مد نظر قرار دادیم . همچنین با انتشار بیانیه ها و اطلاعیه های متعدد سعی کردیم نقطه نظرات خود را در مورد مسائل کارگری ،زیست محیطی ، سیاسی و اقتصادی با مخاطبان خود در میان بگذاریم . همچنین به انتشار بیانیه ها و اطلاعیه ها و تحلیل های تشکل ها و احزاب آزربایجانی نیز پرداختیم .
در این میان مورد تهدید ، تهمت ، آزار و هجمه های مختلف هم از طرف دولت و رژیم راسیستی ایران و هم از طرف اپوزوسیون تمامیت خواه و مرکز گرا و نیز اشخاص و سازمان های به ظاهر چپ ها و جهان وطنی ها نیز قرار گرفتیم . پس از دو سال و اندی فعالیت سخت و خوشبختانه مقبول جامعه کارگری قرار گرفته و به عنوان زیر مجموعه و اعضای تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان (دیرنیش )AMDTو در راستای سیاست کلی این تشکیلات مبنی بر علنی نمودن تدریجی بخشی از مبارزات و ارگان های تشکیل دهنده این تشکیلات در جهت سازمان دهی و جذب نیروهای مستعد کارگری آزربایجان جنوبی و سایر فعالین بخش های مختلف اقتصادی تصمیم گرفتیم با تبدیل وبلاگ به سایت و تغییر نام ، از این پس با امکانات جدید و با بهره گیری از تجربه و پشتوانه ای که از حمایت اقشار مختلف ملت تورک آزربایجان جنوبی بدست آورده ایم با نام آزربایجان ایشچیلری به فعالیت بپردازیم . لذا انتظار می رود مبارزین ملی و مدنی ، فعالین عرصه خبر و اقشار مختلف مردم از این پس نیز با تشویق و تنقید های خود همچون گذشته ما را در این راه یاری کنند. برای ارسال خبر ، گزارش ، عکس ، فیلم و پیشنهادات و انتقادات و مقالات خود مستقیماً با آدرس پست الکترونیک azisci2006@gmail.com مکاتبه کنند.آدرس اینترنتی اورمو ایشچیلری جهت استفاده از اخبار و مقالات گذشته http://urmuiscileri1.blogspot.com/ می باشد.

اکتبر ۲۰۱۲

سردبیر – تایماز اورمولو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر