۱۳۹۱ آبان ۱۲, جمعه

ایران ، عراق و کارت بازی پ ک ک علیه مردم سوریه

ساوالان پورت : نور المالکی نخست وزیر عراق با اعضای پ ک ک در بغداد دیدار به عمل آورد.
به گزارش ساوالان پورت و به نقل از خبرگزاری ملیت ترکیه بنا به گزارش منابع محلی، نخست وزیر عراق، در هفته های گذشته در جلسه ای با سران پ ک ک دیدار نموده است.

این دیدار که میان نور المالکی نخست وزیر عراق و جمیل باییک عضو اتحادیه جوامع کردستان (kck) {به کردی : Koma Civakên Kurdistan} و مصطفی کاراسو از اعضای پ پ ک شاخه مستقر در قندیل  با میانجی گری ایران برای کمک به ارتش بشار اسد برای مقابله با ارتش آزاد سوریه انجام پذیرفته است.

این دیدار با اطلاع جلال طالبانی رئیس جمهور عراق  به منظور پشتیبانی از نیروهای بشار اسد توسط نیروهای پ ک ک ساکن در قندیل عراق صورت گرفته و پ ک ک در ازای دریافت کمک مالی و سلاح قرار است وارد خاک سوریه شده و با ارتش آزاد سوریه و به نفع نیروهای بشار اسد بجنگد.

همچنین در این دیدار موضوعاتی چون نزدیک شدن حکومت خودمختار کردستان عراق به ترکیه و حمایت از پناهندگان سوری به کردستان عراق مورد مذاکره قرار گرفت و در مورد پیشنهاداتی برای قطع کمک رسانی و حمایت حکومت کردستان عراق از پناهندگان سوری بحث شد و طرفین به نتایج مشترکی دست یافتند.

گروه تروریستی پ ک ک همواره به عنوان یک بازیچه و اهرم فشار در دست کشورهای منطقه ای دست به دست شده و اعضای خود را در جهت منافع و تامین منابع مالی برای دوام بخشیدن به حیات خود قربانی کرده و می کند.

بنا به گزارش این خبرگزاری دو روز پیش در حمله نیروهای پ ک ک به ارتش آزاد سوریه در جنوب شهر حلب بسیاری از نیروهای ارتش آزاد کشته شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر