۱۳۹۱ آذر ۱, چهارشنبه

فرماندار سراب: دو سوم جمعیت نیم میلیونی سراب مهاجرت کرده‌اند

ساوالان پورت : فرماندار سراب گفت: چرا شهرستانی همچون سراب که در اسناد سجلی آن صدور بیش از نیم میلیون شناسنامه به ثبت رسیده فقط یک سوم آن را در خود جای داده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، مسعود سعادتی عصر امروز در نشست مجمع مشورتی شهرستان سراب اظهار کرد: طبق آیه صریح قرانی خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را جز با اراده آن قوم تغییر نمی‌دهد.

وی افزود: توسعه پایدار نیازمند بستری فرهنگی بوده و صرف چیدن چند آجر و ساختن چند سوله و تجهیز کارگاه و کارخانه‌ای توسعه محسوب نمی‌شود.

سعادتی تصریح کرد: مقوله توسعه باید از منظر فرهنگی و اجتماعی نگریسته شود و علت‌های عدم رشد و توسعه مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان سراب با طرح چند پرسش از افراد حاضر و صاحب نظران در مورد علت‌های عقب ماندگی منطقه سراب یادآور شد: چرا جمعیت شهرستان سیر نزولی به خود گرفته و جوانان ترجیح می‌دهند جلای وطن کرده راهی کلانشهرها شوند.

وی ادامه داد: چرا شهرستانی که در اسناد سجلی آن صدور بیش از نیم میلیون شناسنامه به ثبت رسیده فقط یک سوم ان را در خود جای داده است.

فرماندار سراب افزود: شهرستانی که از لحاظ وسعت سومین شهر استان است اما به علت داشتن معادن فعال و صنعت در رتبه‌های پایینی قرار گرفته است.

سعادتی از عدم رشد و توسعه سراب به اندازه قدمتش سخن گفت و پرسید؛ به راستی چرا چنین شده است.

فرماندار سراب به کنایه گفت: آسان‌ترین پاسخ به این سئوالات آن خواهد بود که فرد یا گروهی را مقصر دانسته و کاسه و کوزه‌ها را بر سر انها بشکنیم.

رئیس شورای اداری سراب ابراز داشت: همه ما اعم از مدیر، فرهنگی، راننده و دانشگاهی و بازاری به اندازه سهم خود مسئولیت داریم تا بدون آنکه بخواهیم به دنبال مقصر باشیم به درستی مسئولیت پذیری خود را نشان دهیم.

فرماندار سراب بر آمادگی خود برای همفکری و تعامل سازنده با گروه‌های مختلف مردمی تاکید کرد.

در این نشست نمایندگان بازار؛ کشاورزان، پزشکان، ورزشکاران، صنعتگران و کارگران نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر