۱۳۹۱ آذر ۳۰, پنجشنبه

گزارش ساوالان پورت از تداوم فشار بر زندانیان سیاسی آزربایجان در زندان مرکزی تبریز

ساوالان پورت : به گزارش ساوالان پورت طی روزهای گذشته فشار بر روی فعالان ملی آزربایجان بشدت افزایش یافته و مسئولان زندان مرکزی زندانیان سیاسی آزربایجان را مورد آزار و اذیت و فحاشی و اهانت قرار می دهند.این فشارها بخصوص بعد از اعتراض جمعی از فعالین ملی به اقدامات شنیع مسئولین زندان در ضرب و شتم مسعود حسین زاده بعد تازه تری به خود یافته است. 
مسئولین زندان مرکزی تبریز طی هماهنگی با وزارت اطلاعات تبریز با انواع فشارهای روحی-روانی و تهدید فعالین سعی در منصرف کردن آنان برای پیگیری حقوق خود بعنوان زندان سیاسی دارند. این فشارها بخصوص بر روی عزیز پورولی و مهدی حمیدی شفیق شدت یافته و گفته می شود عزیز پورولی با توجه به شرایط بد بند قرنطینه ی زندان مرکزی تبریز امکان ابتلا به انواع بیماری های مسری و عفونی دارد. گزارش ها حاکی از آن است که مسئولین زندان تبریز ضمن بازرسی روزانه ی وسائل شخصی فعالین ملی در اقدامی غیر قانونی به تفتیش عقاید فعالین ملی پرداخته و بشدت آنها را تحت نظر دارند. آیا بهتر نبود این مسئولین که بی شک مستقیما از دستگاه ها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی دستور این اقدامات سخیف را گرفته اند، به کنترل کیفیت غذا، مکان، بهداشت و سلامتی فعالین سیاسی مطابق با قوانین و آیین نامه های داخلی خود زندان و کنوانسیون های جهانی در مورد زندانیان سیاسی و وظایف تعریف شده در قانون می پرداختند؟

در حالی فشار بر روی زندانیان سیاسی آزربایجان افزایش یافته است که اکثر مدیا و سایتهای باصطلاح اوپوزیسیون و اصلاح طلب و مدعیان دفاع از حقوق بشری نسبت به این امر سکوت نموده و همگام با جمهوری اسلامی به بایکوت اخبار نگران کننده از زندانیان سیاسی آزربایجان پرداخته اند.

در پایان گروه خبری ساوالان پورت بعنوان عضوی کوچک از حرکت ملی آزربایجان، ضمن تشکر از سایتهای مختلف حرکت ملی ، از همه ی گروه های خبری، سیاسی و حقوق بشری آزربایجان تقاضا دارد تا بعنوان یک وظیفه ی ملی ضمن  در کانون مرکز توجه قرار دادن اخبار زندانیان سیاسی آزربایجان، از کانالهای مختلف نسبت به پیگیری حقوق این عزیزان اکتیوتر گردند.

به امید آزادی تمامی فعالین سیاسی آزربایجان و آرزوی صبر و مقاومت به خانواده های محترم آنها

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر