۱۳۹۱ بهمن ۷, شنبه

آخرین اخبار از وضعیت بازداشت جاوید نظمی از فعالین سرشناس حرکت ملی آزربایجان و خبرهای نگران کننده از وخامت حال وی در ادراه ی اطلاعات تبریز

ساوالان پورت : جاوید نظمی از فعالین سرشناس حرکت ملی آزربایجان روز دوشنبه حوالی ساعت 8-8.30 به هنگام خروج از منزل شخصی اش واقع در محله ی 42 متر بازداشت شد. مامورین امنیتی هنگامی که این فعال قصد رفتن به محل کارش داشت، بازداشت و مجبور کردند تا با کلید در منزل را باز و با ورود به حریم شخصی و خانوادگی به تفتیش منزل این فعال بپردازند. پس از تفتیش منزل این فعال، مامورین امنیتی کیس و کتاب ها و بعضی از لوازم شخصی این فعال با خود بردند. همچنین بنا به گزارش ساوالان پورت، جاوید نظمی در تماس تلفنی که با خانواده ی خود داشت، خبر از انتقال خود به وزارت اطلاعات تبریز داده و از وخامت حال خود خبر داده و از خانواده ی خود درخواست نموده داروی های مورد نیاز وی را به اداره ی اطلاعات تبریز تحویل دهند. 



مامورین امنیتی چندین بار طی ماه های گذشته با یورش به منزل شخصی ایشان در تبریز و نیز یورش به خانه ی پدری اش واقع در شهر سراب قصد بازداشت وی را داشتند که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به دستگیری وی نشده بودند. لازم به ذکر است که جاوید نظمی پیش از این نیز چندین بار بازداشت شده بود که می تواند به بازداشت او در سراب در سال 87 به دلیل جمع آوری امضای طومار جهت درخواست تحصیل به زبان مادری از رئیس جمهور، بازداشت در جریان خشک شدن دریاچه ی اورمیه در 13 فروردین سال 90 در پل میانگذر اورمیه به همراه چند تن از دوستانش، بازداشت در جریان تظاهرات 5 خرداد 90 در اعتراض به اقدام مجلس در رد طرح دو فوریتی دریاچه ی اورمیه و نیز پلمپ مغازه ی او واقع در راسته کوچه به دلیل انتخاب نام تورکی (آیلین گالریاسی) بهمراه بازداشت 2 روزه ی وی در سال 88 اشاره نمود. گفتنی است که با آغاز 21 آذر ماه سالگرد تاسیس حکومت ملی در آزربایجان جنوبی موج جدید دیگری از بازداشت ها در آزربایجان شروع شده که تا به امروز ادامه داشته است. موج اول بازداشت ها از اول خرداد امسال شروع و تا اوایل شهریور ماه ادامه داشت و طی آن ده ها تن از فعالین ملی در تبریز، سراب و اردبیل بازداشت شده بودند. گروه خبری ساوالان پورت ضمن محکوم نمودن و اعلام انزجار از بازداشت فعالین آزربایجانی توسط دژخیمان اطلاعاتی، از سایت های حرکت ملی و نهادهای حقوق بشری می خواهد که با پیگیری وضعیت زندانیان عقیدتی آزربایجانی نسبت به درج اخبار آنها فعالتر عمل کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر