۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

پژاک –( یازار اومود یاشار)

مقدمه:

واقعیت موجود در منطقه غرب آذربایجان حکایت از این دارد که مرکز و محوریت پان کردی افراطی در منطقه به گروهک موسوم به پژاک می رسد. در حال حاضر آنچه  به عنوان پان کردی افراطی مطرح و باعث مزاحمت و آزار مردم ترک غرب آذربایجان شده و باعث ایجاد جو امنیتی در نتیجه باعث عدم سرمایه گذاری در منطقه شده و ناامنی در مرزهای آذربایجان را به وجود آورده است، متوجه این گروهک تروریستی می باشد.

 



مرکز فعالیت این گروهک تروریستی در اورمیه و مناطق هم مرز با ترکیه و عراق (کوه های قندیل، ارتفاعات جاسوسان و آلواتان) می باشد، ریشه و شاکله اصلی این گروهک تروریستی به حزبP.K.K   ترکیه با ایده های تجزیه طلبانه به رهبری عبدالله اوجالان برمی گردد. این حزب در 27 نوامبر 1978 در روستای فیس کنگره ای تشکیل و رسماَ حزب کارگران کردستان (P.K.K) بنیانگذاری شد. در سال 1982 کنگره دوم P.K.Kتشکیل و جنگ چیریکی (گریلا) تصویب شد، به طور کلی در طول این سالیان این حزب تروریستی بیش از 40 هزار نفر از مردم ترکیه را به شهادت رسانیده است. هر چند گفتار در مورد P.K.Kاز حوصله این نوشتارخارج می باشد امًا به دلیل این که پژاک به شدًت تحت نفوذ این حزب قرار دارد، به این مختصر اکتفا نموده و به برسی مدعیان پان کردی افراطی(پژاک) می پردازیم.

این گروهک تروریستی در بدو تاسیس، هدف خود را خدمت به ملت کرد و زمینه سازی برای آزادی و استقلال کردستان اعلام کرد! آنها حتی نام خود را نیز بر اساس همین تعریف دروغین انتخاب کرده اند، پژاک مخفف <<پارتیا ژیانا ئازادا کوردستان>> (حزب حیات آزاد کردستان) است که هیچ یک از عناصر تشکیل دهنده این نام هیچ گاه در فعالیت های آن دیده نشده است. فرقه اوجالان پرست پژاک هیچ وجه تشابهی با حزب سیاسی نداشته و در پژاک کسی حق شک و تردید، اعتراض و انتقاد به گفته های این فرقه تروریستی را ندارد، زیرا پژاک متضاد زیستن و زندگی است. برای هیچ عضوی حق اظهار نظر وجود ندارد و باید القائات فرقه را طوطی وار تکرار کند. و امًا در پایان این مقدمه به این تروریست ها عرض کنم که کشوری به عنوان کوردستان! وجود نداشته و ندارد و این القائات پژاک، رویای احمقانه و خیالی خام است.





تاریخچه تاسیس پژاک:

پس از دستگیری عبدالله اوجالان ، این اتفاق P.K.Kرا برای مدتی شوکه کرده بود. این سازمان تروریستی در سال 2002 نام خود را به <کاداک> (کنگره آشتی و دموکراسی کردستان) و یک سال بعد در سردرگمی و نامعلومی کامل باز هم با تغییر نام خود و این بار نام کاداک را به کنگره خلق کردستان(کهک) تغییر داد.

با توجه به گفته های بالا در این دوره P.K.Kنه تنها از نظر سازمانی بلکه از لحاظ ایدئولوژیکی نیز دچار بحران بود به طوری که عبدالله اوجالان تزهای دیگری مانند <جامعه دموکراتیک-اکولوژیک> یا <کنفدرالیسم دموکراتیک>... مطرح می کرد. که این تزها به نوعی دور گشتن و صرف نظر نمودن از رویای خیالی کردستان بزرگ که در گذشته از آن دفاع می کرد بود. با توجه به این تز،فکر و خواست اکراد برای تاسیس حزب و سازماندهی ویژه در کشور مطرح گردید. در این زمان P.K.Kتصمیم گرفت که به جهت گسترش فعالیت های خود شعبه هایی را در هر یک از کشورهای ترکیه، ایران، عراق و سوریه تاسیس نمایند،(کاداک) برای ترکیه،(پژاک) برای ایران، حزب راه حل دموکراتیک برای عراق و حزب اتحاد دموکراتیک برای سوریه شکل گرفت، در این بین دیری نپایید که این حزب ها ره به جایی نبردند. در این بین فقط پژاک بود که با شرارت در مرزهای غرب آذربایجان، به موفقیت هایی دست یافت و فعالیت های خود را گسترش داد تا این که در کنگره دوم کاداک، نام کاداک به کهک تغییر داده شده، و باز هم تز خیالی تشکیل کردستان بزرگ مطرح گردید، که لازمه آن نفوذ هر چه بیشتر و تغییر استراتژی در 4 کشور یاد شده بود، که در این زمان شاخه ایرانی این حزب تروریستی به نام پژاک رسماَ تشکیل شد.

از سوی دیگر هر چند در مورد تاریخ تاسیس پژاک نظرات مختلفی وجود دارد. موسسان آن بر این ادعا هستند که فکر تاسیس پژاک برای اولین بار در سال 1993 مطرح گردید، ولی به دلیل روابط مابین P.K.Kو ایران مدت زیادی به تعویق افتاد. با توجه به این ادعا می توان گفت که رابطه ایران با P.K.Kخود راه تولد سازمان تروریستی پژاک را هموار ساخته است.ایران مدت زیادی به این سازمان تروریستی اجازه داد تا در خاک این کشور فعالیت نماید.در راستای این حمایت ایران قطعاً قصد تضعیف ترکیه را داشته در این فرصت مغتنم P.K.Kزمان مناسبی برای تبلیغ در ایران را پیدا کرده بود به طوری که حتی کتاب های اوجالان تروریست در ایران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد منتشر شدفعالیت های P.K.Kتنها به این مورد محدود شده وحتی پیشنهاد تاسیس استان موکریان آن هم در غرب آذربایجان در منطقه تاریخی ترکان، مرز بین ایران و ترکیه را دادند. این حمایت ها زیر چتر حمایتی اصلاح طلبان و در زمان دولت محمد خاتمی انجام می گرفت. بوجود آمدن چنین فضای روانی و سیاسی مطلوب موجب گردید با عبداله اوجالان و P.K.Kتحت عناوینی همانند مظلومیت و قهرمانی در ایران نشان داده شوند. در این شرایط بود که با تغییر تزی که در P.K.Kدر سال 2002 بوجود آمده بود، و شمال عراق از سوی آمریکا از دیگر سو زمینه مناسبی را برای اعلام رسمی تشکیل پژاک در ایران بوجود آورد، در سال 2004 پژاک در اولین کنگره رسمی خود عبدالرحمن حاجی احمدی(از اهالی روستای قره قصاب سولدوز) را رسماَ به عنوان دبیرکل انتخاب کردند. این گروهک تروریستی بلافاصله با تعیین آرم و نشان و همچنین تشکیل دو شاخه کلی (شاخه نظامی و شاخه سیاسی) که شاخه سیاسی آن از دو بخش فعال زنان به رهبری گلستان دوغان به نام اتحادیه زنان کردستانن شرقی (YJRK) و شاخه جوانان  و شاخه نظامی آن به با نام HRKخوانده می شود با اغفال جوانان بی سواد کرد فعالیت های خود را آغاز کرد.



ایدئولوژی و اعتقادات پژاک:

پژاک در آیین نامه خود آشکارا اعلام کرده است که اساس ایده تشکیل خود را از سازمان تروریستی P.K.Kگرفته است. و ایدئولوژی حاکم خود را همان ایدئولوژی P.K.Kمعرفی می نماید. و خط سیر فکری خود را تحت عنوان <آپوئیسم> (افکار و اندیشه های عبداله اوجالان) بیان می کند کما اینکه حاجی احمدی در پاسخ به سوال " چرا اوجالان رهبر شماست؟" می گوید: ما از اندیشه های اوجالان به عنوان ایدئولوژی پیروی می کنیم. و بر همین پایه آن را به عنوان راهکار مبارزات خود قبول کردیم (سوال رادیو آمریکا از رئیس گروهک تروریستی پژاک ) علاوه بر این مقامات پژاک قبلا در بخش های مختلف P.K.Kفعال بوده و وظایف اساسی را بر عهده داشته اند. از طرفی دیگر اردوگاه پژاک در کوه قندیل زیر چتر امنیتی P.K.Kبوده و منسوبین پژاک از طرف P.K.Kآموزش ایدئولوژیکی و نظامی داده می شوند.

در این بخش به معرفی بخشی از اعتقادات پژاک (آپوئیسم) می پردازیم:

پژاک و زن:

نقش نظام خانواده مبتنی بر زن و شوهر

اعتقاد و اشتراک جنسی در جامعه

نقش اخلاق و نسبی شمردن آن در رفتارهای خانوادگی

پژاک معتقد است که اخلاق زاییده توهم و تصورات ناشی از دین گرایی و تقید به خانواده می باشد که لازم است به طور کلی از صحنه تاثیرگزاری اجتماعی حذف شود.

پژاک و دین:

پژاک معتقد است که دین بصورت عام و اسلام به صورت خاص باعث موارد زیر می شود:

عقب ماندگی خاورمیانه

عامل نظام طبقاتی

افیون جامعه

 ایست تمدنی

عامل دیکتاتوری، بردگی زن، توصیه گر ظلم و اجحاف اجتماعی می باشد

در یک دید کلی دین را عامل عقب ماندگی و عدم تحول در مشرق زمین و بویژه ایران و خاورمیانه می دانند و اعتقاد دارند بمنظور رسیدن به هدف مطلوب باید دین و حاکمیت های مبتنی بر دین از عرصه فردی و اجتماعی حذف گردد.

پژاک و صهیونیسم:

پژاک معتقد است قرابت نزدیکی خاصی بین برگزیدگان بنی اسرائیل و اکراد وجود دارد

پژاک معتقد است که کرد نژاد برگزیده و همراه صهیونیسم می باشد

پژاک معتقد است که قابلیت های مشترکی بین فرزندان یهود و اکراد وجود دارد

تفکرات پژاک محصول فلسفه فکری مبتنی به بینش صهیونیسم می باشد.

تفکرات پژاک مبتنی بر جایگزینی نژاد کرد به جای یهود می باشد

در یک دید کلی پژاک با تکیه بر قرابت و نزدیکی نژادی با صهیونیسم و ترسیم سرنوشت مشترک با قوم یهود و اعتقاد به برتری قوم کرد حتی نسبت به قوم یهود نوعی نژادپرستی پان کردیسم را دنبال می کند، ضمن نفی اصول نظام اجتماعی در سطح خاورمیانه از جمله دین و اسلام بصورت خاص و شیعه بصورت اخص، نفی نظام خانواده و ترویج نوعی بی بند و باری جنسی بنام دفاع از حقوق زن در صدد است به اهداف پان کردی و شوم خود دست یابد.

اهداف و برنامه های پژاک:

از مهمترین اهداف و برنامه های گروهک تروریستی پژاک می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

انجام اقدامات فریبکارانه و عملیات روانی و پخش شایعات (پروژه شهید سازی برای اکراد مهاجر)

فریب افکار عمومی و شهیدسازی در گروهک پژاک خوره ای است که به جان جوانان کرد افتاده، امری رایج و سیاست مداوم پژاک می باشد، که با استفاده از بی سوادی در بین اکراد و نا آگاهی جوانان کرد آنها را فریب داده و جذب می کند. پژاک معتقد است هرچه تعداد اعضاء کشته شده زیاد باشد میزان محبوبیتش در بین اکراد افزایش یافته و به همین دلیل با تمام وجود خواستارکشته شدن اعضای فریب خورده خود هستند.

تلاش برای جلب حمایت های مردمی و بهره برداری از آن در جهت ساختن کانون های اغتشاش و نا امن ساختن منطقه

پژاک حامی همیشگی اغتشاش ها و آشوب ها و ترورها که آن ها را جنبش دموکراتیک و آزادی ملت ها می خواند!

ایجاد رعب و وحشت در میان افراد هوادار و ترور مخالفان

وادار کردن مردم به همکاری آن هم به زبان گلوله و تهدید و کشتن مخالفان، ترور فیزیکی یا ترور شخصیت یکی از کارآمدترین روش های پژاک برای به خدمت گرفتن انرژی افراد است.

تلاش برای ارتباط با سایر گروه های تروریستی کردی و رهبری این جریانات تروریستی, پژاک ادعا می کند یکه تاز مسائل کردی است و خود را نماینده اکراد می داند در حالی که امروزه در موضع ضعف قرار دارد بطوری که حتی دیگر احزاب تروریستی کردی از جمله احزاب دموکرات و کومله نیز در مخالفت خود با پژاک همیشه عنوان کرده اند که : "پژاک یک فرقه مشکوک و بی پایه است که با حمایت اسرائیل و توسط P.K.Kجهت پیشبرد اهداف P.K.Kو فشار بر ایران (در واقع فشار بر مناطق غرب آذربایجان) تاسیس شده است و این جریان برخواسته از اراده مردم کرد نیست"



تبلیغات علیه ملت تورک و کرد نشین جلوه دادن مناطق غرب آذربایجان:



اما به عنوان مهمترین و بزرگترین هدف این گروهک تروریستی می توان به این مورد اشاره کرد، پژاک با تبلیغات و ادعاهای پوچ اکراد مهاجر بر غرب آذربایجان، این مهاجران که تاریخی کمتر از 100 سال در مناطق جنوبی آذربایجان غربی دارند را با بی شرمی تمام ادعای صاحب خانگی می کنند. این گروهک درچارچوب رویای کردستان بزرگ، خاک هایی که تاریخ تعلق آنها به سرزمین آذربایجان را گواه می کند ، جزئی از خاک کردستان خیالی خود می دانند و همانطوری که قبلا اشاره شد ، P.K.Kاز سال 1997 به دنبال تاسیس استان موکریان در خاک آذربایجان بوده که با حساسیت و غیرت بالای تورکها در دفاع از خاک مقدس خود ، این پروژه کنار گذاشته شده است .

قید نمودن اورمیه به عنوان یکی از شهرهای کردستان بزرگ خیالی در نقشه هایی که مرتباَ چاپ می کنند ، مردم تورک منطقه را خشمگین کرده که این وضعیت باعث ایجاد کشمکش و پتانسیل درگیری در منطقه بین اکثریت تورک و اقلیت مهاجر را شکل میدهد .



منابع مالی گروهک تروریستی پژاک :

مواد مخدر منبع عمده مالی P.K.Kو پژاک است .در بین روشهای درآمدزایی ، قاچاق مواد مخدر بهترین روش برای P.K.Kو پژاک است . یکی از مهمترین منابع  پخش مواد مخدر اروپا می باشد که به گزارش اینترپل P.K.K  80% کنترل مواد مخدر اروپا را در دست دارد .پژاک نیز به عنوان شاخه ایرانی آن در این میان نقش اساسی را ایفا می کند .در پژاک بخشی وجود دارد که در اصطلاح به آن گمرک می گویند که وظیفه دارد در نقاط مرزی و محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر ( که اکثرا از اکراد  مهاجر می باشند ) مستقر شده و تضمین ترانزیت را به عهده می گیرند و با این کار از تمام قاچاقچیان حق گمرک می گیرند . از دیگر کارهای این گروهک وادار کردن مردم به کشت مواد مخدر می باشد . زور گیری از مسافرین و تاجرینی که قصد از عبور از مرز را دارند از دیگر راههای کسب درآمد این گروهک تروریستی است ، به زور از مردم پول می گرند و آنرا کمک به جنبش آزادیخواه کرد نام گذاری می کنند !!؟



نتیجه :

در پایان میتوان گفت که پژاک به غده ای سرطانی برای مردم غرب آذربایجان تبدیل شده است که با سلب امنیت از مناطق غرب آذربایجان زمینه پیشرفت را با همراهی و حمایت پان فارس ها ودیگر دشمنان تورک منطقه از بین برده است .

این گروهک با اقدامات خود از جمله ترور ، بمب گذاری ، اعدام ،چپاول مردم و ... در این سال ها ، حیات مردم تورک منطقه را نشانه رفته اند .

اما تروریست ها بدانند ، ملت تورک آذربایجان انگیزه و آمادگی کافی برای جان فشانی و دفاع جانانه از هر وجب خاک مقدس آذربایجان را داشته و اگر تمام امکانات دنیا هم با تروریست ها باشد هیچکاری نخواهند توانست انجام دهند و تمام توهمات بیمار گونه خود را به زباله دان تاریخ خواهند برد .



Umud Yaşar

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر