۱۳۹۲ خرداد ۸, چهارشنبه

احکام صادره دادگاه مراغه در تجدید نظر تایید شد:مهدی کوخیان یک سال، عباس ولی زاده 8 سال زندان

بنا  گزارشات رسیده به آرازنیوز احکام صادره شعبه یک دادگاه انقلاب مراغه برعلیه فعالین ملی آزربایجان مهدی کوخیان یک سال و عباس ولی زاده 8 سال حبس تعزیری از سوی شعبه تجدید نظردادگاه تایید شد.مهدی کوخیان و عباس ولی زاده فعالین مدنی آزربایجان که روز بیست و دوم اسفند نود، در شعبه اول دادگاه انقلاب مراغه ، محاکمه شده بودند به ترتیب به یک و هشت سال حبس تعزیری محکوم شدند.

از جمله اتهامات کوخیان و ولی زاده طبق حکم محکومیت صادره، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، توهین به مقدسات اسلامی و مقام رهبری در فضای مجازی، تبليغ پرچم آذربايجان، تهيه تصاوير هواداران تيم تراختور که براي همدردي با زلزله زدگان پيراهن خود را در آورده بودند، تهيه تصاوير دو تن از فعالين فوت شده و تهيه و نگهداري مصاحبه هاي محمود چهره گاني عنوان شده است.
وکالت این دو فعال مدنی آزربایجان ، بر عهده ی خانم فاطمه ستاری بوده است.
این دو فعال ملی – مدنی ساکن شهرستان ملیک کندی (ملکان) پس از بازداشت در ۱۱ دی ۹۱ درشهرستان مراغه به اداره اطلاعات این شهر منتقل و پس از اتمام بازجویی ها به زندان مراغه منتقل شده بودند . بنا به گزارشات منتشره در سايت اويان نيوز،  این فعالین ملی  یک هفته در بند قرنطینه مراغه که از نظر رعایت استانداردهای بهداشتی در وضعیتی نابسامان قرار دارد به سر برده اند. گفته می شود مهدی کوخیان از یک بیماری حاد رنج می برد و به دلیل نبود امکانات پزشکی مناسب از شرایط جسمانی مناسبی در زندان مراغه برخوردار نبوده است.
مهدی کوخیان و عباس (اوختای) ولیزاده پیش از اين  نیز به دلیل فعالیت های مدنی چندین بار از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده بودند.
جلسات دادگاه اين دو فعال مدني روزسه شنبه ۲۲ اسفند ۹۱ در شعبه یک دادگاه انقلاب مراغه به ریاست قاضی داورنیا برگزار گردید. در این جلسه این دو فعال ملی-مدنی در اقدامی توهین آمیز با پابند (زنجیری که بر پای زندانیان جرائم سنگین همچون قتل می بندند) به دادگاه انتقال یافتند که این امر با اعتراض خانواده ایشان مواجه شد.ماموران نیز در پاسخ اعلام نمودند مسئولین زندان کلید پابند را در اختیار ایشان نگذاشته اند.
 لازم به ذکر است روز یکشنبه چهار خرداد ماموران اداره اطلاعات سپاه ملکان با یورش به خانه  پدری مهدی کوخیان وی را مجداد دستگیر کردند وی که در اثر شکنجه بازجویان اداره اطلاعات سپاه دست راستش شکسته واز ناحیه کلیه بشدت آسیب دیده است امروز طی تماسی از انتقالش به زندان مراغه خبر داده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر