۱۳۹۲ خرداد ۳۰, پنجشنبه

11 کشته و زخمی در جاده‌های استان اردبیل



در 24 ساعت گذشته جاده‌های شمال و جنوب استان اردبیل شاهد تصادف خونین و کشته و زخمی شدن 11 نفر از اهالی این منطقه بود. در یکی از این حوادث که پیش از ظهر امروز صورت گرفت بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری نیسان هفت نفر از ساکنان ییلاقات خلخال به شدت زخمی شدند.
یک دستگاه نیسان که راننده آن 11 نفر از هموطنان گیلانی ساکن دهستان‌های خاله‌سرا و بخش اسالم شهرستان طالش را سوار کرده و به سوی ییلاقات استان گیلان در محدوده حوزه استحفاظی شهرستان طالش در حرکت بود در اثر سانحه واژگون شد.
به گفته شاهدان محلی حادثه و امدادگران جمعیت هلال احمر خلخال و پایگاه طالش راننده پس از طی 35 کیلومتر مسافت از شهر اسالم تا ییلاق چهاره‌سو در جاده خلخال به اسالم در ورودی ییلاق و همزمان با خاموش شدن خودرو در سراشیبی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه نیسان واژگون و هفت نفر در این حادثه مصدوم شدند.
مصدومان با کمک امدادگران پایگاه امداد و نجات گردنه الماس و پایگاه امداد و نجات طالش با دو دستگاه آمبولانس سریعاً به بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال انتقال و از مرگ حتمی نجات یافتند.
ناصر معاضد پزشک اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال وضعیت فعلی مصدومان را مطلوب توصیف کرد و گفت: تنها چند شکستگی در ناحیه دست، پا و قفسه سینه و زخمی شدن سر و صورت و ضرب‌دیدگی در مصدومان مشاهده شده که با حضور کادر مجرب متخصص داخلی و ارتوپدی مسیر درمان ادامه دارد.
معاون فرماندار خلخال نیز ضمن عیادت از مصدومان حادثه در بیمارستان امام خمینی خلخال از ییلاق‌نشینان بخش اسالم و شهرهای همجوار استان گیلان خواست تا در تردد به ییلاقات حتماً احتیاط و ایمنی را در نظر گرفته و ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کوچ به ییلاقات از خودروی مناسب استفاده کنند.
محسن مردی تصریح کرد: بیشترین ییلاقات شهرستان طالش از توابع استان گیلان در جاده اسالم به خلخال در محدوده مناطق کرمان، چهارسو، اسببونی بوده که به علت آب و هوای خوش و مناسب در فصل بهار و تابستان بیشتر شهروندان گیلانی در شهر‌های اسالم، هشتپر، ماسال، شاندرمن، خاله‌سرا، 57 و رضوانشهر و پره‌سر در این ییلاقات سکونت دارند.
این مسئول یادآور شد: به علت شیب تند مسیر ییلاقات، تردد با خودروهای وانت و سوار شدن بیش از حد مسافر به پشت خودروهای وانت در بعضی از مواقع شاهد چنین حوادث ناگوار هستیم.
معاون فرماندار خلخال با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است از ییلاق‌نشینان شهرستان طالش خواست تا با دقت در تردد از اینگونه مناطق ییلاقی از بروز چنین حوادث ناگوار جلوگیری کنند.
همچنین در حادثه رانندگی خونینی که در مشگین‌شهر رخ داد چهار نفر کشته و زخمی شدند.
در این حادثه رانندگی که در جاده اردبیل ـ مشگین‌شهر رخ داد به دلیل انحراف به چپ یک دستگاه سواری پژو و واژگونی آن دو نفر از اعضای یک خانواده شامل مادر و دختر خردسال خانواده در دم جان باختند و دو نفر از سرنشینان نیز به شدت زخمی شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.
محور مواصلاتی مشگین‌شهر ـ اردبیل از محورهای حادثه‌خیز و پر تردد استان است که به محور مرگ نیز مشهور می‌باشد به طوری که 60 درصد تصادفات فوتی استان در این محور که فاقد پاسگاه دایمی پلیس راه است، رخ می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر