۱۳۹۲ خرداد ۲۹, چهارشنبه

صدها هوادار ژنرال دوستم رهبر ترکهای افغانستان راهپیمایی کردند



صدها نفر از طرفداران ژنرال عبدالرشید دوستم رهبر ترکهای افغانستان در ولایت شمالی جوزجان راهپیمایی کردند.راهپیمایان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۹ژوئن) از مهمانخانه ژنرال عبدالرشید دوستم که به نام ‘قصر دوستم ‘نیز شهرت دارد تا مرکز شهر راهپیمایی کردند.آنها عکس های نسبتا بزرگ از ژنرال دوستم را با خود حمل می‌کردند و بر ضد محمد عالم ساعی والی جوزجان شعار دادند.راهپیمایان خواهان برطرفی والی جوزجان شدند.
اما محمد عالم ساعی، والی جوزجان گفت که این تظاهرات سازماندهی شده است و نمایندگی از تمام مردم جوزجان نمی‌کند.این راهپیمایی که با تدابیر نیروهای امنیتی همراه بود، حدود دو ساعت ادامه داشت و بدون خشونت پایان یافت. سهراب سیرت خبرنگار بی‌بی‌سی می گوید که شهر شبرغان تا ساعت‌ها بعد از تظاهرات خلوت بود. بیشتر دکان‌ها در این شهر بسته شده بودند و برخی از اداره‌های دولتی نیز تعطیل بودند.اختلاف میان محمد عالم ساعی، والی جوزجان و ژنرال عبدالرشید دوستم، رهبر ترکهای افغانستان زمانی بالا گرفت که دو روز پیش میان افراد این دو در نزدیکی خانه والی جوزجان درگیری و تبادل آتش صورت گرفت.
والی جوزجان دوستم را متهم به حمله به خانه اش کرد اما مشاور سیاسی ژنرال دوستم حرف های والی را توطئه خواند و گفت که ژنرال دوستم برای مشورت به خانه والی رفته بود. ژنرال دوستم، رهبر ترکهای افغانستان , رهبر حزب جنبش ملی و یکی از فرماندهان پرقدرت در شمال افغانستان و از رهبران جبهه ملی، یکی از جناح‌های سیاسی مخالف حکومت، است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر