۱۳۹۲ تیر ۲۵, سه‌شنبه

شونیزم فارس برای مقابله با آزربایجان دست به دامان ارمنی شد



شونیزم فارس که از هر طرفندی برای دشمنی با ملت ترک آزربایجان و جعل وارونه ی تاریخ آنها فروگذاری نمی کند، در آخرین شگرد خود با درج مقاله ی ضد آزربایجانی از یک ارمنی در وبسایت مانقوردی-شونیستی آزریها به بازیهای خود ادامه می دهد. به گزراش ساوالان پورت، این نویسنده معلوم الحال در این به اصطلاح مقاله خود به نام آزربایجان گیر داده و ادعا می کند که جمهوری آزربایجان هویتی مجعول است.

ایساک یونانسیان ارمنی ادعا می کند: سرزمین هایی که در غرب دریای خزر ،شمال رودخانه ارس و جنوب رشته کوه قفقاز قرار داشته (که از منظر تاریخی آلبانی قفقاز و به فارسی اران نامیده می شود) و اکنون نام جمهوری آذربایجان به خود گرفته زمانی شامل قبایل و اقلیت های بسیاری مانند تاتار ،ترک و تالش بود که مشخصا تاتارهای قفقاز خوانده می شدند.بدنبال استقلال کشورهای یاد شده در سال 1918م نخست قرار بود، این سرزمینها با نام ماورای قفقاز شرقی یا جنوبی نامیده شود، ولی نفوذ حزب ملی گرای مساوات به ریاست محمد امین رسول زاده و تحریکات ترکهای جوان درحزب اتحاد و ترقی ترکیه ، باعث تغییر نام، به آذربایجان و مردمان آن به "آذربایجانی" یا "آذری" گردید. و بدین سان نامی که به مدت بیش از دو هزار سال و به حق به منطقه ی تاریخی جنوب رودخانه ارس در داخل سرزمین ایران تعلق داشت برای تعریف هویت کشوری که تازه در شمال همان رود متولد شده بود بکار رفت.

۱ نظر:

  1. بیلیسیز دا کیم هورر و کروان نه اولار ... بوراخئن دسینلر ... هر نه چوخ دسه لر آزربایجانئن منفعتینه اولار و اوقدیر ده بیزیم گنچلر تز اویانار ... یاشاسئن بیتوو تورک آزربایجان

    پاسخحذف