۱۳۹۲ مرداد ۱۱, جمعه

عزیز پورولی فعال سرشناس آزربایجان همچنان در زندان مرکزی تبریز به سر می برد



عزیز پورولی بیستم آزر ماه نود و یک برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید. که امروز ۲۴۶ روز از بازداشت خود را سپری کرده و همچنان در بند کار درمانی زندان مرکزی تبریز به سر می برد .این فعال سرشناس دوم شهریورماه سال ۹۰ به همراه بیست و هشت تن دیگر، در جلسه ی هم‌اندیشی برای نجات دریاچه ی اورمیه دستگیر شده بود که پس از گذراندن هشتاد وشش روز بازداشت موقت به اتهام اجتماع وتبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی، در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز محاکمه و به دوسال حبس که یک سال آن به حالت تعلیقی درآمده است، محکوم گردید.

لازم به ذکر است که شعبه ۱۵دیوان عالی کشور با اعتراض و درخواست تجدید نظر این فعال مدنی مخالفت کرد.
گفتنی است عزیز پورولی فعال ـ مدنی آزربایجان به دفعات از سوی مامورین امنیتی بازداشت و با مقاومت ملی خود بی دادگاههای نظام را به چالش کشیده است.
این فعال ملی ـ مدنی طی سال های ۷۸ در منزل شخصی ، سال ۸۰ مراسم قلعه بابک در کلیبر، سال ۸۱ در مراسم سالگرد پروفسور ذهتابی در شبستر و سال ۸۲ در مراسم قلعه بابک در کلیبر ، دوم شهریور ۹۰ در مراسم افطاری در تبریز و بالاخره در ۲۰ آزر ماه ۹۱ در تبریز بازداشت و ماه ها در بازداشتگاه های نهاد های امنیتی به سر برده و علیرغم طعم تلخ بازداشت ها ، شکنجه ها و زندان ها هر بار که از در زندان بیرون می آید راسخ تر از قبل راه سخت مبارزه ملی در آزربایجان را طی می کند.
قیرمیز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر