۱۳۹۲ مرداد ۳۰, چهارشنبه

قاضی پور:دریاچه اورمیه سیاست ما نیست، حیات و ممات ماست



نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل کارگروه نجات دریاچه اورمیه در اولین جلسه هیئت دولت نوید حرکت خوب در این زمینه را می دهد. به گزارش اؤیرنجی سسی نادر قاضی پور در گفت و گو با رسانه های محلی آزربایجان غربی گفت: هرکسی برای نجات دریاچه اورمیه قدمی بردارد و یا حتی در این راه صحبتی بکند دستش را می بوسیم.


وی از تشکیل کارگروه نجات دریاچه اورمیه اظهار امیدواره کرده و تاکید کرد: من وظیفه خودم می دانم که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کنم.
وی با اشاره به کارگروها و جلسات قبلی در دولت قلبی گفت: تشکیل کارگروه نجات دریاچه اورمیه در اولین جلسه هیئت دولت به امید خدا نوید حرکت خوب در این زمینه را می دهد.
عضو فراکسیون نجات دریاچه اورمیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حرک دولت توجه دولت به حساسیت موضوع دریاچه اورمیه را می رساند.
وی نجات دریاچه اورمیه را یک وظیفه ملی خواند و اضافه کرد: مسوولان کشوری، استان های همجوار و نمایندگان مردم در مجلس، باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا این زیست بوم بی نظیر از بین نرود.
قاضی پور اظهارکرد : چنانچه دریاچه اورمیه صددرصد خشک شود، مردم ساکن در این منطقه و استان های مجاور جز ترک محل زندگی خود و مهاجرت به سایر استان های کشور چاره ای دیگری نخواهند داشت.
وی یاد آور شد:
بر آوردهای انجام شده نشان می دهد در صورت خشک شدن دریاچه اورمیه افزون بر سه میلیون نفر در استان های آزربایجان غربی و آزربایجان شرقی مجبور به مهاجرت خواهند شد.
نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پیگیری و جلوگیری از خشک شدن دریاچه اورمیه توسط دولت جدید، اظهار کرد: دکتر روحانی رئیس جمهور محترم قول های مساعدی برای حل مساله دریاچه اورمیه داده اند که در این راستا منتظر عملکرد دولت در آینده نزدیک هستیم.
نظر نماینده دیگر اورمیه درباره کارگروه نجات دریاچه اورمیه
جواد جهانگیرزاده نماینده 3 دوره مردم اورمیه در مجلس ایران
جواد جهانگیرزاده نماینده ۳ دوره مردم اورمیه در مجلس ایران
به گزارش اؤیرنجی سسی به نقل از یک رسانه دولتی ،جواد جهانگیرزاده با تقدیر از اقدام دولت یازدهم در تشکیل کارگروه نجات دریاچه اورمیه در اولین جلسه هیات دولت، گفت: دولت دکتر روحانی با تشکیل این کارگروه در اولین جلسه هیات دولت نشان داد برای حل مشکلات کشور به ویژه نجات دریاچه اورمیه با عزمی جدی وارد عرصه کار شده و امیدوارم تا دولت تدبیر و امید در مسیر حل معضلات کشور با موفقیت حرکت کند.
نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت با این کار نشان داد که نجات دریاچه اورمیه باید به عنوان یک موضوع فوق العاده مهم ملی در دستور کار قرار بگیرد و از نگاه منطقه‌ای به آن خودداری شود.
وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد دریاچه اورمیه، ادامه داد: ویژگی های طبیعی و اکوسیستم دریاچه اورمیه باعث شده تا این دریاچه در فهرست یکی از ۲۲ تالاب بین المللی کنوانسیون رامسر ثبت شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نجات دریاچه اورمیه را حفظ اکو سیستم طبیعی منطقه و کشور دانست و تصریح کرد: باید در این زمینه به گونه‌ای سریع کارها عملیاتی شود چرا که حفظ این دریاچه در حفظ کشاورزی و طبیعت منطقه بسیار مهم است.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تخصیص بیش از حد آب دریاچه اورمیه به بخش کشاورزی و برداشت‌های بی‌رویه را از عوامل کاهش سطح آب این دریاچه دانست و یادآور شد: نگاه ها در نجات دریاچه اورمیه نباید تنها به سازمان حفاظت محیط زیست معطوف باشد چرا که نجات این دریاچه ارزشمند نیازمند تعامل و همکاری وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و نگاه ویژه دکتر روحانی رئیس جمهور است.
قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به کاهش سطح آب در کنار افزایش میزان شوری آب دریاچه اورمیه، تاکید کرد: امید است تا با تشکیل کارگروه نجات دریاچه اورمیه، اقداماتی عملی در این زمینه انجام شود تا نجات دریاچه اورمیه که نه تنها دغدغه اصلی مردم این منطقه بلکه طرفداران و علاقه‌مندان محیط زیست است، عملیاتی شود.
لازم به یادآوری است که دکتر حسن روحانی رئیس جمهور پس از پایان اولین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در این جلسه با توجه به قولی که به مردم داده بودیم در خصوص دریاچه اورمیه نیز تصمیماتی اتخاذ شد و مقرر گردید کارگروهی زیر نظر وزیر نیرو به عنوان «کارگروه نجات دریاچه اورمیه» مسائل و مشکلات این دریاچه را بررسی و گزارش آن را در جلسات آینده به دولت ارائه دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر