۱۳۹۲ مرداد ۲۴, پنجشنبه

تجمع دوباره مردم زنجان در اعتراض به ادامه فعالیت کارخانه سرب



امروز مقارن ۷ عصر مردم طنجان بار دیگر در اعتراض به ادامه فعالیت کارخانه سرب این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. به گزارش گزارشگران اؤیرنجی سسی، حدود ۵ هزار نفر از شهروندان زنجانی با در دست داشتن پارچه نوشته هایی مبنی بر اعتراض به فعالیت صنایع مضر این شهر و درخواست هوای پاک، اقدام به برپایی تجمع در سبزه میدان این شهر زدند. در این تجمع که حضور نیرو های امنیتی بسیار محسوس بود، معترضین زنجانی با رعایت اصول تجمع مسالمت آمیز سعی در دوری از درگیری با نیرو های امنیتی داشتند.  ولی نیرو های انتظامی به صورت بسیار طننده با معترضین برخورد نموه و خواستار پایان تجمع شدند.

به گفته فعالین زنجانی نیرو های اطلاعاتی طی تماس هایی با فعالین ملی این شهر از آنها خواستار عدم شرکت در این اعتراضات شده اند و تهدید نموده اند که در صورت شرکت، بازداشت خواهند شد. از سویی دیگر گزارش شده است که پس از پایان این حرکت اعتراضی تعدادی از شهروندان دستگیر شده اند.
در روزهای گذشته با تبلیغات دروغین سعی در جلوگیری از وقوع این اعتراضات را داشته اند، مسئولین با اعلام تعتیلی کارخانه سرب زنجان سعی در القای عدم نیاز به ادامه اعتراضات داشته اند که به این هدف خود نوانستند دست یابند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر