۱۳۹۲ مهر ۶, شنبه

محکومیت بهمن نصیرزاده به 2 سال تبعید به قیدار(خدابنده)



بهمن نصیرزاده، معلم، شاعر و فعال فرهنگی-مدنی آذربایجانی به دلیل نگارش نامه اعتراضی به وزیر آموزش و پرورش درباره محتوای ضد تورک و ضد آذربایجانی برخی از کتب درسی از سوی مراجع قضایی شهرستان ماکو به دوسال تبعید به شهرستان قیدار (خدابنده) در نزدیکی زنگان محکوم شد. این شاعر و فعال مدنی ساکن شهرستان ماکو  پیشتر نیز با نگارش کتاب هایی همچون آذربایجانین دیلبر گوشه سی داش ماکی دان نئچه شاعیر، تومروس آنا، آرازین سئچیلمیش اثرلری خدمات فرهنگی ارزنده ای برای گسترش فرهنگ و ادبیات تورکی آذربایجانی انجام داده بود.
وی پیشتر به دلیل فعالیت های مدنی خود در راه احقاق حقوق ملی-مدنی ملت آذربایجان جنوبی بارها بازداشت، محاکمه و روانه زندان شده است.
مقامات امنیتی و قضایی ایران با نگرش ایران محور خود در رژیم های پهلوی و اسلامی، ده ها سال است که فعالین مدنی آذربایجانی را با اتهامات واهی تحت شدیدترین فشارها قرار داده و به طور سیستماتیک سعی در آسیمیله کردن ملت تورک آذربایجان جنوبی داشته اند. وعده های پوچ حسن روحانی به ملت آذربایجان جنوبی درباره تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی آذری نیز تنها برای اخذ آراء بیشتر بوده و تاکنون اقدام عملی از سوی دولت جدید در این باره انجام نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر